09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

 

 

 

تیترهای مطالب این صفحه:

 

پرده پذیرایی

پرده پذیرایی یکی از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی منزل ما ایرانی‌هاست. انتخاب یک پرده، آن هم پرده عریض برای پنجره پذیرایی به عنوان یکی از بخش­های مهم خانه، نقش بسزایی در تغییر دکوراسیون بازی می­کند.می­توان گفت که یکی از ساده‌ترین و به صرفه‌ترین راه‌های ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل تعویض پرده‌ها می‌باشد.به این خاطر است که شما می­توانید با هزینه‌ای ناچیز،یک پرده نو خریداری کنید و پوشش یک سطح بزرگ از اتاقتان را به طور کل تغییر دهید.اما سؤال اینجاست که چه نوع پرده‌ای برای نصب در آن ناحیه بهتر است و باعث زیبا تر شدن فضا می­شود. در اینجا با اشاره به نکات مهمی در انتخاب پرده پذیرایی شما را در انتخاب بهترین پرده پذیرایی راهنمایی می­کنیم.

  • زمانی که بخش بالایی پرده به زیر سقف و یا قاب پرده می رود دیگر نیازی به والان نداشته و می‌توانید به سادگی آن‌ها را آویزان کنید.
  • باید بدانید که رنگ پارچه پرده‌ای که در زمان خرید دیدید الزاما همان رنگی نیست که در خانه می‌بینید.به همین جهت در زمان خرید پرده پذیرایی بایستی حتماً به نور فضای اتاقتان توجه کنید. توصیه می­شود برای خرید پرده در روز اقدام کنید تا رنگ‌ها به صورت واقعی به چشمتان بیاید.
  • اگر در پذیرایی شما دو پنجره کنار هم هست می‌توانید از دو پرده جداگانه استفاده کرده و فضای میانی آن‌ها را با بوفه، تابلو و هر چیز دکوراتیو دیگری بپوشانید تا زیباتر به چشم بیاید.
  • اگر پذیرایی شما داری دو پنجره با فاصله در کنار هم می‌باشد، شما می­توانید از یک پرده بزرگ یک تکه برای آن­ها استفاده کنید. این باعث می­شود که فضای پذیرایی شما بزرگ تر و با ابهت بیشتری به نظر برسد. البته شما می­توانید از یک پرده دو تکه استفاده کنید تا بتوانید هر دو پنجره را نیز باز کنید. و هنگام شستشو نیز زیاد به درد سر نمی‌افتید.
  • عمو ما از آستری برای ممانعت از تابش شدید و مستقیم نور آفتاب و همین طور برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخلی خانه توسط همسایه‌ها استفاده می­شود، اما باید به خاطر داشته باشید که اگر هیچ یک از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید بایستی از آستری استفاده کنید.به این خاطر که پس از تاریک شدن هوای بیرون اگر در زیر پرده توری یا حریر خود آستری سفید رنگ نصب نکرده باشید تیرگی فضای بیرونی پرده شما را از زیبایی می‌اندازد و آن را سایه‌دار می­کند.
  • از انداختن نقش های متنوع بر روی هم اجتناب کنید اگر تصمیم گرفته‌اید که از پرده‌های چند لایه استفاده کنید هر دو پارچه ضخیم و حریر را نقش دار انتخاب نکنید تا زیبایی ظاهری پرده­هاتان از بین نرود و اصطلاحاً باعث شلوغی نشود.
  • چنانچه قصد دارید از پرده رنگی در محیط پذیرایی خود استفاده کنید،رنگ پارچه را از رنگ های بکار رفته در محیط دکوراسیون پذیرایی خود به عاریه بگیرید.
  • این نکته را به خاطر داشته باشید که مدل و پارچه انتخابی برای پرده بایستی با نقش و سبک کلی دکوراسیون شما هماهنگی و هارمونی داشته باشد.
  • حتی اگر پنجره اتاق پذیرایی شما قدی نیست، باعث نمی­شود که شما پرده‌ای با همان ابعاد بکار ببرید، شما می‌توانید برای این نوع پنجره‌ها نیز از پرده‌های بلندِ قدی استفاده کنید تا فضای محیط پذیرایی را بازتر و بزرگ‌تر به نظر آورد.

 

پرده پذیرایی

 

انتخاب پرده پذیرایی

انتخاب پرده پذیرایی دارای قوانینی است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

  • رنگ پرده: جهت انتخاب رنگ پرده ابتدا بایستی بدانید که می‌خواهید رنگ پرده با دکوراسیون منزل شما هارمونی داشته باشد یا خیر. در صورت انتخاب پرده هماهنگ با رنگ دکوراسیون منزل، رنگ یکی از مهمترین وسایل را در نظر گرفته و یک لایه پر رنگ تر از آن را برای پرده انتخاب کنید.
  • آستری پرده: اگر قصد دارید که از ورود نور به داخل منزل جلوگیری کنید باید از آستری زیر پرده اصلی استفاده کنید. اگر ورود نور برایتان اهمیتی ندارد باید پرده بدون آستر بخرید. دانستن این نکته ضرورت دارد که آستری‌ها در برابر نور مستقیم خورشید قرار گرفته و مانع از آسیب دیدن و پوسیده شدن زودهنگام پرده شما می­شوند.
  • جنس پرده: انتخاب جنس پرده ارتباط مستقیمی با این دارد که پرده را برای کدام بخش از منزل می‌خواهید. برای اتاق پذیرایی پرده بایستی حالت رسمی تر داشته باشد و بهترین نوع پارچه برای این منظور جنس ابریشم و مخمل است.
  • طرح پرده: چنانچه در انتخاب پرده ساده و طرح دار دو دل هستید این نکته کلی را بدانید. اگر مدل مبلمان شما ساده است از پرده‌های طرح دار استفاده کرده و اگر طرح دار و شلوغ و به اصطلاح مدل سلطنتی است، بهتر است از پرده‌های ساده و بدون طرح استفاده کنید.
  • اندازه پرده: برای انتخاب اندازه پرده این نکته ساده را در نظر بگیرید. طول پرده بایستی با زمین فاصله نداشته باشد و به زمین برخورد کند و عرض آن نیز باید دو برابر عرض پنجره شما باشد.

 

 

برای خواندن مطالب درمورد پرده چاپی:

 

طرح و رنگ پرده پذیرایی

وقتی ما وارد یک خانه می‌شویم اولین چیزی که نظرمان جلب می‌کند، احتمالاً پرده‌های آن خانه و به خصوص رنگ و طرح آن است. در ادامه این مطلب ویژگی های رنگ و طرح مناسب برای پرده پذیرایی را برای شما توضیح می‌دهیم:

  • رنگ پرده باید دارای ویژگی های زیر باشد.

1.هماهنگ و متناسب با سبک دکوراسیون اتاق باشد

2.استفاده از یک رنگ خنثی در صورت مشخص بودن یک رنگ ویژه در وسایل خانه؛ مثل مبلمان یا کمدها

3.در صورتی که رنگ های وسایل یا اثاثیه خنثی باشد از رنگ های جذاب استفاده کنید.

4.هماهنگی رنگ پرده با اثاثیه و به خصوص مبلمان نقش اساسی در ایجاد فضای پذیرایی دارد.

  • یکی از بهترین کارها در جهت فضاسازی و ایجاد یک دکوراسیون خاص در پذیرایی سِت کردن رنگ و طرح پرده با سایر وسایل خانه مثل فرش و مبلمان ست. هماهنگی رنگ و ایجاد تفاوت در طرح وسایل اساسی خانه( پرده‌های ساده همراه با مبلمان و فرش طرح دار و برعکس)
  • اگر فضای منزلتان به صورت یک دست از یک رنگ مشخص تبعیت می­کند، شما می­توانید از پرده‌هایی با رنگ های مختلف که با تم محیط شما هماهنگی دارد، استفاده کنید.در کنار پرده‌ها همچنین می­توانید از کوسن ها، رو مبلی، رو میزی و وسایل تزئینی دیگر در جهت ایجاد هماهنگی و ست کردن اثاثیه بهره ببرید.
  • مهم است بدانید زمان خرید وسایل برای منزل خود ملاک گران‌قیمت بودن آن‌ها نیست، در واقع زیبایی در گرو تناسب میان بخش های مختلف اثاثیه منزل است و هر چه به این قانون نانوشته بیشتر عمل کنید نتیجه کار رضایت‌بخش تر خواهد بود.

 

 

پرده-پذیرایی

 

 

طرح مدرن برای پرده پذیرایی

در زمان های گذشته از پرده‌ها صرفاً به صورت کارکردی استفاده می‌شد( جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، برای حفظ حجاب داخل منزل، جلوگیری از خروج انرژی گرمایی در فصل های سرد، ممانعت از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل خانه و..) اما امروزه پرده‌ها علاوه موارد کارکردی نقش اساسی در دکوراسیون داخلی خانه دارند. به خصوص پرده پذیرایی که به عنوان قلب یک خانه در نظر گرفته می­شود.در ادامه این مطلب به معرفی انواع پرده پذیرایی مدرن و تأثیر آن بر دکوراسیون داخلی منزل خواهیم پرداخت:

  • خصوصیات پرده مدرن: پرده‌های مدرن در مقایسه با مدل­های کلاسیک دارای خصوصیات زیر می‌باشند.ساده و بدون تزئین‌اند،بسیار کاربردی هستند و بیشتر دارای رنگ های خنثی هستند.
  • رنگ پرده مدرن: بیشتر از رنگ سفید و استخوانی استفاده می­شود چرا که قابل هماهنگی و سِت شدن با انواع دکوراسیون مدرن است.در پرده پذیرایی مدرن اغلب از رنگ های خنثی مثل طوسی، کرم، و سفید استفاده می­کنند و رویه آن‌ها غالباً از رنگ های تیره‌تر (جهت جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید) است.
  • انواع پرده پذیرایی مدرن:

  1.       پرده پارچه‌ای که متداول‌ترین نوع پرده‌های مدرن هستند و از حریر دوخته می­شوند. ساده، بدون والان،ارتفاع مماس با سطح زمین که تنها 1 سانتیمتر با سطح زمین فاصله‌دارند و...
  2.       پرده پذیرایی شید ساده و استاندارد که یک پرده ­ساده از جنس کتان یا الیاف مخصوص هستند.
  3.       پرده پذیرایی پانچ: نوع پرده‌هایی که در بالای آن‌ها نوار سوراخ دار نصب می­شود. کمترین پارچه را مصرف می­کنند.اغلب به صورت آماده و در نقش های ساده و هندسی.
  4.       پرده پذیرایی زبرا: از مدل های ویژه پرده شید هستند این پرده‌ها می‌توانند در حالت های مختلف میزان نور ورودی به منزل را تنظیم کنند. طرح این پرده از خطوط موازی روشن  و تاریک است که به آن شب و روز هم گفته می‌شود و از بخش روشن می‌توان بیرون را دید.
  5. پرده‌های کرکره‌ای: مدلی دیگر از پرده‌های مدرن هستند بیشتر در محیط های اداری استفاده می‌شوند. کاملاً کاربردی، با رنگ‌ها و ضخامت های مختلف. قابلیت تنظیم نور ورودی، از متریال فلزی و پلاستیک تولید می‌شوند.
  6. پرده‌های مکانیزه: این پرده‌ها از فناوری مدرن بهره می‌برند که شما می‌توانید با استفاده از گوشی تلفن همراهتان این پرده‌ها را باز و بسته شدن کرده و میزان نور ورودی به داخل را تنظیم کنید.

 

برای خواندن مطالب درمورد پرده اداری:

 

طرح کلاسیک برای پرده پذیرایی

پرده‌ها به انواع سبک مدرن، کلاسیک، مجلل تقسیم می‌شوند. در اینجا می‌خواهیم درباره ویژگی های سبک کلاسیک صحبت کنیم.

  • پرده‌های لوکس و کلاسیک: پرده‌های کلاسیک نمایی مجلل به خانه شما می‌دهند. این نوع پرده‌ها از پارچه‌های متنوع و یراق‌آلات بیشتری ساخته‌شده‌اند و دارای والان و کتیبه می­باشند.
  • جنس پرده‌های کلاسیک: انتخاب پارچه باید با توجه به مدل و فرم پرده انتخاب شود.در این نوع پرده‌ها از پارچه‌های سنگین و خاصی مثل مخمل، کتان ، ابریشم و حریر استفاده می‌شود که جنس مستحکم تر و عمر طولانی تری دارند.
  • رنگ پارچه پرده‌های کلاسیک: در مورد رنگ پرده‌های کلاسیک به این نکته‌ها باید دقت کرد: رنگ آن‌ها باید متناسب با دکوراسیون منزل باشد. انتخاب رنگ پر رنگ باعث تمرکز بر پرده در دکوراسیون داخلی شما می­شود. اغلب در طراحی آن‌ها از رنگ های مات و سنگین استفاده می­شود. در نهایت جهت انتخاب رنگ پرده باید به میزان نوری که از آن عبور می‌کند توجه کنید. اگر می‌خواهید در تابستان و بهار به پذیرایی شما سایه افتاده و خنک شود باید از رنگ های تیره‌تر استفاده کرده و اگر می‌خواهید پذیرایی‌تان از نور طبیعی لبریز شود باید از رنگ های روشن تر استفاده کنید.
  • طرح پارچه در پرده‌های کلاسیک: به علت تنوع بالای پارچه باید در هنگام انتخاب، سبک دکوراسیون خود را به خاطر داشته باشید. طرح های شلوغ و پُر می‌بایست در فضاهایی که دارای دیوار های ساده هستند استفاده شود.اهمیت طرح پارچه مبلمان نیز بسیار زیاد است و بایستی باهم همخوانی داشته باشند.
  • فضاهای متناسب با پرده کلاسیک: فضای پذیرایی که به عنوان مرکز یک خانه در نظر گرفته می‌شود برای پرده‌های لوکس و کلاسیک بسیار مهم است. به دلیل اینکه بیشتر پنجره‌ها در این فضا وجود دارند به همین جهت پرده بزرگ‌تری برای اتاق نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

پرده پذیرایی

 


بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل

 

  1. منظور از پرده چیه؟
    1: یک صفحه آویز که معمولاً می تواند به سمت عقب یا بالا کشیده شود، مخصوصاً: پارچه های پنجره. 2: وسیله یا عاملی که به عنوان یک مانع عمل می کند - پرده آهنی را مقایسه کنید. 3a : قسمتی از یک جبهه مستحکم که دو سنگر همسایه را به هم متصل می کند.

     
    2.چرا از پرده استفاده می شود؟
    پرده، در طراحی داخلی، پارچه‌های تزئینی معمولاً برای تنظیم ورود نور به پنجره‌ها و جلوگیری از پیش‌آمدگی از دهانه‌های در یا پنجره آویزان می‌شوند. پرده‌هایی که معمولاً از مواد سنگین ساخته شده‌اند و به‌طور مستقیم در چین‌های زینتی قرار می‌گیرند، پرده نیز نامیده می‌شوند. Portieres پرده های سنگینی هستند که در یک درگاه آویزان شده اند.


    3.چگونه پرده هایم را حالت بدهم؟
    15 روش خلاقانه برای مدل دادن به پرده های اتاق نشیمن
    سایه رومی را امتحان کنید. ...
    برو محض ...
    جزئیات را با یک نوار ظریف اضافه کنید. ...
    تک رنگ شوید. ...
    با یک پرده چوبی گرما را اضافه کنید. ...
    پرده های روشن را با یک میله تیره جفت کنید. ...
    پرده های سیاه ضخیم را امتحان کنید. ...
    برای ایجاد کنتراست با تاریکی و روشنایی بازی کنید

چه نوع پارچه های پرده ای در پرده پذیرایی می توان استفاده کرد؟

پرده‌های سالن پذیرایی که به مدل مجلل و کلاسیک تقسیم می­شوند به پرده‌های چند لایه نیز مشهورند. در این نوع پرده‌ها از انواع پارچه در کنار هم استفاده می­شود که به ترتیب یک لایه آستر، یک لایه بعدی حریر که قابلیت جمع و باز شدن دارد. لایه‌های بعدی از جنس های مختلف است معمولاً سنگین‌ترین بخش پرده یا لایه سنگین تر آن از جنس مخمل یا کتان و ابریشم است و لایه دیگری نیز از جنس کتان یا الیاف می‌توان به آن اضافه کرد. در پرده‌های مدرن معمولاً از جنس پارچه کتان استفاده می‌شود که استحکام و مقاومت زیادی در برابر تابش مستقیم خورشید دارد. البته استفاده از جنس های دیگری مثل دانتل، ساتن یا الیاف پلاستیکی نیز بسیار متداول است و همه آن‌ها از پارچه‌هایی شیک، زیبا و درعین‌حال مستحکم هستند.

 

 

پرده پذیرایی

 

 

راهنمای خرید پرده پذیرایی

در اینجا به 10 نکته اساسی در خرید و نصب پرده پذیرایی اشاره می‌کنیم:

  1. نگران بزرگ بودن پنجره‌های خود نباشید.کافی است از رنگی استفاده کنید که با دیوار های شما همخوان باشد.
  2. از هماهنگی و همخوانی پرده پذیرایی با سایر اثاثیه به خصوص مبلمان مطمئن شوید.
  3. در زمان خرید پرده اطمینان حاصل کنید که متراژ مناسبی را انتخاب کرده‌اید.
  4. اگر می‌خواهید اتاقتان پر نور و روشن باشد از پرده‌های جنس حریر و شیشه‌ای استفاده کنید.
  5. اگر بین انتخاب پرده‌کرکره چوبی و یا مدل رومی شک دارید باید به میزان نوری که می‌خواهید فضای شما داشته باشد دقت کنید.میزان نورگیری پرده مهم‌ترین خصوصیت آن محسوب می­شود.
  6. شما می‌توانید همزمان از پرده‌های کرکره‌ای و پارچه‌ای استفاده کنید و این خود یک سبک زیبا و جذاب محسوب می­شود.
  7. پرده‌های کم نورگیر و شید برای اتاق‌خواب‌ها استفاده می‌شود و معمولاً در پذیرایی مورد استفاده نیستند.
  8. عرض استاندارد برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده 2 سانت و نیم است و در صورت رعایت این استاندارد پرده شما بسیار شیک در جای خود قرار می­گیرد.
  9. ارتفاع پرده یک موضوع سلیقه‌ای است اما هر چقدر بلندی پرده شما بیشتر باشد فضای اتاق مجلل تر و بزرگ‌تر به نظر می­رسد.
  10. .تا جایی که امکان دارد پرده پذیرایی را نزدیک به سقف نصب کنید.

 

درباره سایت

اگر می‌خواهید بدانید که وب سایت «دیبامک» چه هدفی را دنبال می‌کند بهتر است سری به این سایت زده و در قسمت داستان دیبامک فلسفه کاری آن‌ها را بخوانید. دیبامک معتقد است که « خیلی وقته انگار رنگ در خانه های ما کمرنگ شده، از رنگهای شاد در دکوراسیون خیلی کمتر استفاده می کنیم.پرده های بی رنگ، مبل های خاکستری ، دیوارهای سفید . . . و خدا میدونه چقدر حضور همه ی اینها در کنار هم توی روحیه ما تاثیر منفی میگذارند.اما ما در دیبامک داریم تمام تلاشمون رو می­کنیم تا رنگ های شاد و طرح های جدید و زیبا رو به  محصولاتمون اضافه کنیم. یک دلیل دیگه برای پایه گذاری دیبامک ، به وجود آوردن فضایی بود تا هر کسی به راحتی بتونه تمام وسایل دکوراسیون اتاق ، خانه یا دفتر کارش رو با هم سِت یا هماهنگ کنه ، یعنی بتونه از یک طرح برای پرده مخمل ، پرده حریر ، کوسن ، رانر ، رومیزی ، پاف ، سرویس خواب و ... استفاده کنه ، که این هماهنگی باعث خیلی زیباتر شدن محیط اطرافمون میشه»

دیبامک اعتقاد دارد که با ارائه ایده‌های نو و طرح های شاد و با روح می­توان علاوه بر بخشیدن فضای شاد و بسیار زیبا به خانه و دفاتر کاری همچنین باعث بالا رفتن روحیه انسان‌ها شد. لازم است که شما نیز سری به این وبسایت زده و از ایده‌های جذاب و نوآورانه آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

 

خرید پرده پذیرایی در تهران 

علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه و علاقه شما را نیز به اطرافیان نشان می دهند.درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح های آنها روحیه و حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد.

به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهید. سایت دیبا مک  ، یکی از باتجربه ترین در این صنف به شما میگوید برای خرید پرده اتاق  نیازی نیست متحمل هزینه گزافی شوید. کافی است به نکات توجه کنید و مقرون به صرفه ترین خرید را از بهترین سایت پرده فروشی تهران تجربه کنید.

 

 

 

طراحی این پرده ی زیبا و سنتی ، خیالت را می برد به دوردست ها، آن جایی که لب حوض شمعدانی ها را آب می دهی و صدای ترانه ی دلنشین بنان می آید.
 پرده ی مخمل زیبا و سنتی آذرنوش با رنگ های آبی درباری و زرد ، جلوه ی ویژه ای به دکوراسیون شما می بخشد.
شما می تونید برای زیباتر شدن دکوراسیون خونه ی پر مهرتون، برای زیر دکور ، از پرده تور و حریر همین طرح استفاده کنید.

 

پرده


سوالات متداول :

 

پرده پذیرایی چیست ؟

پرده پذیرایی یکی از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی منزل ما ایرانی‌هاست. انتخاب یک پرده، آن هم پرده عریض برای پنجره پذیرایی به عنوان یکی از بخش­های عریض اتاق، نقش بسزایی در تغییر دکوراسیون اتاق بازی می­کند.

 

طرح و رنگ پرده پذیرایی ؟

  • رنگ پرده باید دارای ویژگی های زیر باشد.

1.هماهنگ و متناسب با سبک دکوراسیون اتاق باشد

2.استفاده از یک رنگ خنثی در صورت مشخص بودن یک رنگ ویژه در وسایل خانه؛ مثل مبلمان یا کمدها

3.در صورتی که رنگ های وسایل یا اثاثیه خنثی باشد از رنگ های جذاب استفاده کنید.

4.هماهنگی رنگ پرده با اثاثیه و به خصوص مبلمان نقش اساسی در ایجاد فضای پذیرایی دارد.

 

طرح مدرن برای پرده پذیرایی؟

در زمان های گذشته از پرده‌ها صرفاً به صورت کارکردی استفاده می‌شد( جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، برای حفظ حجاب داخل منزل، جلوگیری از خروج انرژی گرمایی در فصل های سرد، ممانعت از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل خانه و..) اما امروزه پرده‌ها علاوه موارد کارکردی نقش اساسی در دکوراسیون داخلی خانه دارند. به خصوص پرده پذیرایی که به عنوان قلب یک خانه در نظر گرفته می­شود


 

موقعیت ما در تهران

 


ارسال نظر
نظرات کاربران
س
سیامک 12/11/2021 12:38:22 PM
مقاله تون بسیار جامع و کاربردی بود ، ممنونم شما انواع پرده پذیرایی رو هم توی سایت دارید برای فروش؟ مثلا پرده های پذیرایی ساده تور و حریر و مخمل
0 0
مدیر سایت 5/3/2022 2:17:07 PM
با درود فروان خدمت شما

بله ما انواع پرده های پذیرایی ، اتاق خواب و پرده های ساده و زبرا را در شورورم دفتر سایت موجود داریم .
ضمن این که با هماهنگی با کارشناسان ما می توانید تمام نمونه ها را در منزل یا محل کار خود ملاحظه و انتخاب بفرمائید.
0 0

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود