09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
چگونه با تغییرات کوچک در روش زندگی و دکوراسیون خانه به آرامش برسیم ؟

چگونه با تغییرات کوچک در روش زندگی و دکوراسیون خانه به آرامش برسیم ؟

تغییرات ساده در دکوراسیون و سبک زندگی

همه ی ما انسان ها در درون خود خواستار آرامش هستیم و چه بهتر که این امر در خانه محقق شود. و همه میدانیم که محیط خانه چقدر زیاد بر آرامش ما تاثیرگذار هست.

هر روز که از فشـــار کــار و درگیری های ذهنی ناشی از مسائل روحــی و مالی و... فارغ می شویم و به خانه می رویم، بسیــار خوشاینده که خانه ی ما پر از مهر و محبت صمیمیت و عشق باشه.

فضایی سرشاراز آرامش در خانه ، دکوراسیونی زیبا و روح نواز که حس زندگی در آن جریان داره ما رو خیلی مشتاق میکنه که از محیط کارمون زودتر به خانه برگردیم.

سعی کنیم در عین سادگی به جزئیات اهمیت بدهیم. همچنین برای خودمان ارزش و احترام قائل باشیم و بی تفاوت از کنار هر چیز رد نشویم.

بهترین ظرف ها و مبل ها و... را به خودمان اختصاص بدهیم و برای اینکه سالی چند بار ممکنه مهمان داشته باشیم، بهترین ها را از خودمان دریغ نکنیم.

غذاهایی که با عشق و زحمت فراوان تهیه می کنیم را در ظرف های زیباتری سرو کنیم.

 

ظروف

 

گاهــی برای تزئین ســــاده ترین غذاها یا سالادها ، کمــــی وقت بگذاریم.

 

سالاد

 

اهمیت دادن به ظاهر و مرتب و معطر بودن

به ظاهر خودمان در خانه و در کنار همسر و فرزندان اهمیت بیشتری بدهیم. لباس های تمیز بپوشیم. دقت کنیم رنگ تی شرت و شلوار یا دامن با هم هماهنگی داشته باشد.

 

ظاهر مرتب

 

اگر آقا هستین موها و محاسن مرتب و اگر خانم هستید موهای مرتب و آرایشی ملایم داشته باشید. 

 

مرتب و تمیز بودن

 

روی نبض تون عطر بزنید و رایحه ی مخصوص به خودتون رو داشته باشید تا وقتی در کنار عزیزانتون می نشینید و یا اونها رو در آغوش میگیرید، رایحه ی عطرتون در ذهن اون ها باقی بماند.

 

عطر و رایحه خوب

 

کافیست تغییرات کوچکی در دکوراسیون به وجود بیاوریم. با دقت زیاد و صرف هزینه ی بسیار ناچیز، می تونیم از محیط زندگی مون لذت بیشتری ببریم.

می تونیم آرامش را به افراد خانواده هدیه بدیم و به اون ها نشان بدیم که برای ما مهم هستند و ما از هیچ تلاشی برای داشتن خانه ای گرم و صمیمی فروگذار نمیکنیم و یقین بدونید که بی تأثیر نخواهد بود.

گاهی اتفاق های ساده مثل دور هم جمع شدن اعضای خانواده و دوستان، به بهانه ی یک جشن تولد یا یک شام دلپذیر سر یک میزغذا ، یا یک دورهمی عصر دوستانه برای تجدید دیدار با دوستان، باعث می شود که آرامش خود را به دست بیاوریم و دغدغه های ذهنی را کنار بگذاریم.

 

دیدار با دوستان

 

 

روشن کردن یک عود و پخش شدن عطر آن در فضای خانه، بسیار باعث آرامش و رهایی ذهن می شود .اگر برای عصر میهمانی داشته باشیم بلافاصله بعد از ورود و استشمام عطر عود، حس پاکیزگی و آرامش به ایشان نیز منتقل می شود.

 

گل و گلدان در دکوراسیون

تهیه گلدان هایی که تازگی و طراوت به زندگی می بخشد، در آرام بودن فضای خانه بسیار مؤثر است و انرژی های منفی را از بین می برد. 

 

گلدان زیبا

 

بهتراست در فضاهای خاصی و با درنظر گرفتن سبک دکوراسیونی که استفاده کرده ایم از گلدان های آپارتمانی استفاده کنیم و با توجه به رنگ و سبک دکوراسیون، رنگ و طرح گلدان گل را انتخاب کنیم. مثلا در سبک مدرن استفاده از گلدان هایی به شکل استوانه یا مربع به رنگ های سفید و مشکی بسیار زیباست.

 

گلدان مدرن

 

گاهی تغییرات کوچک باعث می شود که مشکلات و استرس های روزمره را پشت درب منزل بگذاریم و ساعاتی تجدید قوا کنیم و برای روز پرکار دیگری آماده شویم.

رنگ ها تأثیرات بسیار زیادی در حال و هوای خانه ی ما ایجاد می کنند.

اگر دکوراسیون ما با رنگ های سرد چیده شده باشد، تنها به وسیله ی یک گلدان با رنگ های گرم مثل یک گلدان بزرگ پاییزی و یا یک گلدان پر از گل های رز قرمز و زرشکی

گویی فضا جان می گیرد و به همین ترتیب با یک تابلوی بزرگ با رنگ های گرم، می توان هارمونی خوبی ایجاد کرد.

می توان از تابلوهایی با طرح های سنتی استفاده کرد، لازم نیست که تابلو حتما رنگ روغن یا ... باشد، می توانیم از طرح های پارچه ها و پرده ها استفاده کنیم و

یک تابلوی زیبا درست کنیم و یا اگر تمام خانه با رنگ های گرم چیده شده، کافیست در بعضی از قسمت های خانه از رنگ های سرد استفاده کنیم تا تعادل برقرار شود.

 

تابلوی زیبا

 

تابلوی مدرن زیبا

 

گاهی رنگ کردن دیوارهای خانه باعث تغییرات جالبی در دکوراسیون می شود. برای ایجاد این تغییر، لازم نیست تمام دیوارها را رنگ کنید. زیرا اینکار بسیار وقت گیر و هزینه بر است.

 

رنگ دیوارها

 

رنگ در دکوراسیون

شما می توانید با رنگ کردن حتی یک دیوار نیز در فضا تغییراتی به وجود آورید و یا می توانید برای یکی از دیوارهایتان از کاغذ دیواری استفاده کنید که رنگ و طرح آن با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد.

برای جدا کردن فضا از یکدیگر نیز می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. به این شکل که برای فضاهای مختلف از طرح های متفاوت و مناسب استفاده کنید. به این صورت که نشیمن از پذیرایی جدا شود.

گاهی می توان با ابتکارهای جالب تری فضاها را از هم جدا کرد. به این صورت که برای جدا کردن نشیمن و پذیرایی، یک کتابخانه که از دو طرف باز باشد را بین

این دو فضا قرار دهید و کتاب ها را به سمت نشیمن بچینید  تا فضای مطالعه مشخص شود. طرف دیگر کتابخانه که رو به پذیرایی می باشد را با اشیاء دکوری

گلدان های شیک، مجسمه های زیبا و ظروف نفیس سنتی دکور کنید.

 

مجسمه های زیبا در دکوراسیون

 

بعضی از لوازم منزل را به علت گران بودنشان سال های متمادی استفاده می کنیم ، مثل مبلمان ، فرش و...  که بهتر است اغلب از رنگ های خنثی تهیه شوند تا چشم خسته نشود. مثلا وقتی از مبلمان طوسی ، خاکستری ، سفید و فرشهایی که رنگ های کرم و فیلی رنگ دارند استفاده کنیم ، راحت ترمی توانیم رنگ های دیگر را در کنار آنها قرار دهیم.

در کنار این رنگ های خنثی ، پرده ای با رنگ های شاد و انرژی بخش و یا چند کوسن با رنگ های متضادِ مبل ها و یا حتی کاناپه ای با رنگ متضاد، همچنین لوازمی مثل گلدان، تابلو، آباژور و ... فضا را بسیار جذاب تر می کند و می تواند در تغییر دکوراسیون ما بسیار مؤثر باشد. 

 

لوازم شیک دکوراسیون

 

کوسن ها نیز تنوع بسیار زیادی دارند و می توانیم چندین طرح مختلف تهیه کنیم و هر چند ماه یکبار جایگزین کنیم ، طرح های قبلی را داخل کمد بگذاریم و از چند مدل دیگر استفاده کنیم . به این ترتیب تنوع خوبی ایجاد می شود.

حداقل سالی یکبار همزمان با خانه تکانی ، مدل چیدمان خانه را به طور کامل تغییر بدهیم . نتیجه ی این کار شگفت انگیز است ، چون بدون صرف هیچ هزینه ای و با همان لوازم قبلی ، تنوع بسیار زیبایی ایجاد می شود.

 

کوسن در دکوراسیون

 

کوسن رنگی

 

پرده در دکوراسیون

پرده ها یکی از مهمترین عوامل تغییر دکوراسیون ما هستند.چون بسیار به چشم می آیند. طرح پرده و مدل دوخت آن، سبک  دکوراسیون ما را مشخص می کند.

بهتر است در این مورد مطالعه کنیم و بدانیم که اصلا جذاب نیست در خانه ای که از سبک  دکوراسیون مدرن استفاده شده ، از پرده هایی به سبک و طرح های

کلاسیک استفاده کنیم.

وقتی در دکوراسیون ، از مبلمانی با رنگ های خنثی استفاده میکنیم در کنار آن نصب پرده هایی که رنگ های قوی تری دارند هم می تواند جذاب باشد.

 

پرده با رنگ قوی

 

پرده در دکوراسیون

 

به این ترتیب با دقت به خودمان و محیط اطرافمان و با صرف کمترین هزینه ها، می توانیم هم مدل زندگی مون رو تغییر بدیم و هم دکوراسیونی زیبا و آرامش بخش داشته باشیم.


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود