09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
آشنایی با طراحی داخلی مینیمال

آشنایی با طراحی داخلی مینیمال

 

در دنیای امروز طراحی داخلی دارای سبک‌های مختلفی است از سبک‌های کلاسیک گرفته تا مدرن هرکدام بر اساس یکسری اصول و طرز تفکرها ایجاد شده‌اند. برای انتخاب اجزای یک خانه باید به سبک، رنگ و احساس افراد آن خانه توجه کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. پیش از هرچیزی باید دانش ما درباره انواع سبک‌ها باید افزایش پیدا کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با سبک مینیمال یکی از سبک‌های طراحی داخلی که امروزه توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده‌است را به شما معرفی کنیم، شاید شما نیز یکی از طرفداران این نوع سبک باشید.

 

مینیمال به چه معناست؟

مینیمال یک واژه با ریشه لاتین به معنای حداقل است. اما مفهوم واژه مینیمال یا مینیمالیست، استفاده از حداقل‌ها میباشد و به ساده گرایی یا ساده بودن در فارسی معروف است. مینیمال تنها یک سبک طراحی نیست، بلکه یک روش و سبک زندگی میباشد که بسیاری از افراد از آن پیروی میکنند. بسیاری از هنرمندان نیز از این سبک را در خلق آثار هنری خود به کار میبرند. در این نوع از طراحی از جزئیات غیر کاربردی استفاده نمیشود.

 

طراحی مینیمال

 

تاریخچه طراحی داخلی مینیمال

اصطلاح مینیمال برای اولین بار توسط فیلسوف بریتانیایی وولهایم استفاده شد و بعدا دربین مردم این واژه مورد استفاده قرار گرفت، استفاده از طراحی داخلی مینیمال نیز اولین بار در سال 1920 در معماری خانه‌ها به کار برده شد، شعار اصلی این طراحان "کمترین، بیشترین است" بود هدف اصلی آن‌ها استفاده از چیدمانی ساده، در عین حال آرامش بخش و منظم بوده است.

 

طراحی داخلی مینیمال چیست؟

درواقع طراحی داخلی مینیمال تنها مربوط به استفاده از کم از وسایل نیست بلکه دارای اصول و قوانین و جزییات خاصی میباشد که رعایت آن باعث میشود مفهوم زیبایی در سادگی است را نشان داد. در خانه‌ای که از معماری داخلی مینیمال استفاده میشود هیچ چیز خارج از نیاز ساکنان وجود ندارد و خبری از وسایل تزیینی یا استفاده بیهوده از فضا دیده نمیشود. معمولا افرادی دوستدار سبک مینیمال هستند که در زندگی خود به آرامش، سکوت و تنهایی علاقه دارند و محافظت از محیط زیست از دغدغه‌های آن‌هاست. عدم استفاده از اجناس لوکس، گران قیمت و غیر ضرروی این سبک را بسیار اقتصادی نشان میدهد. در این سبک زمان زیادی برای مرتب کردن نیاز ندارید و به راحتی میتوانید آن را تمیز کنید.

 

دکوراسیون مینیمال

 

رنگ ها در طراحی داخلی مینیمال:

مانند سایر سبک‌ها رنگ یکی از اجزای اصلی در طراحی داخلی به سبک مینیمال میباشد. با توجه به هدف این سبک معمولا از رنگ‌های خنثی و ملایم در اجزا استفاده شده و خبری از رنگ‌های به اصطلاح تند و جیغ در این نوع طراحی به چشم نمیخورد. معمولا دیوارها در این سبک به رنگ روشن هستند تا علاوه بر این که نشانه و تمیزی است باعث بازتر نشان داده شدن فضا باشد. اجرای سبک مینیمال در یک فضای کوچک، باعث بزرگتر جلوه دادن آن فضا میباشد.

 

نورپردازی و متریال مورد استفاده در طراحی داخلی مینیمال:

نورپردازی در سبک مینیمال بر استفاده از نور طبیعی بنا شده است، اغلب این فضاها دارای پنجره‌ها و نورگیرهای بزرگی هستند تا نور به خوبی فضا را روشن کند. این سبک طراحی بسیار با طبیعت دوست است اغلب در اجزای آن المان‌هایی از جنس طبیعت مانند چوب، سنگ و بتن کم پرداخت شده و شیشه قابل مشاهده است.

 

نورپردازی در طراحی داخلی مینیمال

 

چگونه یک خانه با سبک مینیمال داشته باشیم؟

  • اثاثیه خود را ساده و در رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.
  • سعی کنید پالت رنگی محدودی داشته باشید و از دو رنگ روشن به عنوان رنگ اصلی و یک رنگ تیره تر به عنوان مکمل استفاده کنید.
  • از خرید وسایل بیهوده که نیازی به آن ندارید خودداری کنید، مخصوصا برای آشپزخانه.
  • در انتخاب اثاثیه به مد روز و ترندها توجه نکنید و کاربردی بودن آن را در نظر بگیرید.
  • به جای استفاده از وسایل پر زرق و برق و تزیینات شلوغ از چند قاب ساده و گلدان‌های طبیعی استفاده کنید.
  • پارچه‌های مورد استفاده در اثاثیه مانند پرده، روتختی و... از ‌رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده هستند.

 

پرده و رومیزی مینیمال

 

استفاده از محصولات دیبامک در طراحی مینیمال

یافتن یک پرده دلخواه و متناسب با رنگ‌ اجزا و سبک خانه، کاری دشوار و زمان بر است، اما دیبامک این کار را برای شما آسان کرده است تا هر طرح و رنگی که در نظر داشته باشید با پرده چاپی برای شما اجرا میکند، همچنین میتوانید کوسن رانر و رومیزی دلخواه خود را سفارش دهید تا در کنار هم یک ست هماهنگ و زیبا برای خانه خود داشته باشید.

 


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود