09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک

امروزه انواع پرده‌ها در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند از جمله پرده اتاق کودک که رنگ و طرح‌های جذابی دارد.

پرده اتاق کودک باید به‌درستی انتخاب شود، شاید در ابتدا این‌طور به نظر برسد که پرده اهمیت چندانی در اتاق کودک ندارد و تنها مدل و شکل آن مهم است که با سایر اجزای اتاق جور باشد، اما این‌طور نیست پرده اتاق کودک ویژگی‌های دیگری هم دارد که باید به آن توجه شود تا در عین زیبایی کودک آسیبی نبیند و دچار مشکل نشود.

 

 

چه رنگی برای پرده اتاق کودک انتخاب کنیم؟

رنگ‌ها باتوجه‌به گفته روان‌شناسان تأثیرات متفاوتی بر انسان می‌گذارند و ممکن است باعث آرامش یا هیجان شوند، برای همین پیشنهاد می‌شود تا در انتخاب رنگ برای پرده اتاق کودک به سراغ رنگ‌های ملایم و شاد بروید چراکه رنگ‌های تیره شادابی را از اتاق کودک دور می‌کند و رنگ‌های جیغ مانند قرمز باعث می‌شود که کودک پرخاشگر باشد.

البته امروزه پرده‌های طرح‌دار و پرده چاپی موردتوجه قرار گرفته‌اند که می‌توانید شخصیت موردعلاقه کودک را بر روی آن چاپ کنید تا کودک احساس بهتری داشته باشد.

پس باتوجه‌به سایر اجزای اتاق کودک طرح و رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید، حتی اگر کودک شما سن بیشتری دارد که قادر به تصمیم‌گیری است از او برای انتخاب پرده کمک بگیرید.

 

چه جنسی برای پرده اتاق کودک مناسب است؟

جنس پرده رابطه مستقیمی با نور داخل اتاق دارد هرچقدر جنس پرده ضخیم‌تر باشد میزان نوری که به اتاق وارد می‌شود کمتر است، برای اتاق کودک باید پرده‌ای را انتخاب کنید تا نور به‌خوبی وارد اتاق شود تا علاوه بر نور و شفافیت بهتر رنگ‌ها، اتاق محلی برای رشد باکتری‌ها نباشد.

پرده اتاق کودک را می‌توان باتوجه‌به فصل تغییر داد و در زمستان از پرده ضخیم‌تر استفاده کرد تا از نفوذ هوای سر به داخل اتاق جلوگیری کند.

 

 

چند ویژگی که در تهیه پرده اتاق کودک باید به آن توجه شود؟

  • بهتر است پرده اتاق کودک را بلند انتخاب نکنید تا اگر اتفاقی کودک پرده را کشید میل پرده و پرده بر روی آن سقوط نکرده و دچار آسیب نشود.
  • پرده کودک باید قابلیت شست‌وشو را داشته باشد، تمیزی اتاق کودک از مواردی است که باید به آن توجه شود.
  • در هنگام انتخاب طرح پرده به سن فرزند خود توجه کنید.
  • حتما متراژ اتاق کودک خود را در نظر بگیرید و برای اتاق‌های کوچک از مدل‌های شلوغ استفاده نکنید.

 

مدل‌های مختلف پرده برای اتاق کودک

پرده اتاق کودک مانند پرده سایر فضاهای خانه از جنس‌ها و مدل‌های متنوعی برخودار است که با برخی از آن‌ها آشنا میشویم:

 

پرده شید رومن

پرده شید رومن ازنمونه پرده‌هایی است که امروزه بسیار در طراحی داخلی بکار میروند این پرده ها از خروج انرژی و گرما از داخل اتاق جلوگیری میکند و  همچنین به راحتی میتوان نور را به وسیله آن تنظیم کرد. شیدرومن در رنگ های متنوعی تولید میشود و میتوانید با والان یا حاشیه زیبایی بیشتری به آن ببخشید.

 

پرده وینیل

پرده وینیل از مناسب ترین پرده ها برای استفاده در اتاق کودک است، این پرده بسیار سبک بوده، و آلودگی را به خود جذب نمیکند و همچنین در برابر رطوبت مقاوم است که باعث میشود زود آسیب نبیند و تمیزی اتاق را حفظ کند.

 

پرده بلک اوت

همانطور که از نام این پرده مشخص است از نفوذ نور به داخل اتاق جلوگیری میکند، اگر کودکی نوپا دارید که ساعات طولانی تری را در خواب است این پرده میتواند گزینه مناسبی برای خواب راحت کودک شما باشد.

 

پرده پارچه‌ای رنگ روشن 

پرده‌های ساده با رنگ‌های روشن و مطابق با سایر اجزای اتاق کودک نیز میتوانند گزینه ساده و مناسبی برای اتاق کودک و افرادیکه به طراحی مینیمال علاقه دارند، باشد.

 

 

آیا از پرده چاپی برای اتاق کودک می‌توان استفاده کرد؟

بله، پرده چاپی می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق کودک باشد چراکه این پرده می‌تواند شخصیت موردعلاقه فرزند شما باشد و با انتخاب آن کودک حس بهتر و صمیمی‌تری نسبت به اتاق خودش داشته باشد و یا رنگ دلخواه باشد تا با سایر اجزای اتاق هماهنگی داشته باشد، همچنین این نوع پرده‌ها بر روی جنس دلخواه چاپ می‌شوند که می‌توانید باتوجه‌به نور اتاق و یا فصل از پرده مخملی یا حریر استفاده کنید.


هنگام انتخاب پرده های اتاق خواب، از مواد شروع کنید – پنبه رایج ترین گزینه است. امری می گوید: «پنبه سبک، قابل تنفس است و مراقبت از آن آسان است. اگر راحتی را ترجیح می دهید پارچه قابل شستشو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید. با این حال، اگر می خواهید فضایی لوکس داشته باشید، پارچه ای سنگین تر و مجلل تر را در نظر بگیرید.


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود