09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
پرده اداری

پرده اداری

پرده اداری یکی از مواردی است که در دکوراسیون داخلی شرکت‌ها و ادارات باید به آن توجه شود، پرده اداری باید به‌گونه‌ای باشد که نور را به‌خوبی در مواقع مختلف روز تنظیم کند و در عین زیبایی که به دفتر کاری می‌دهد، باید مناسب فضای کاری نیز باشد و نباید آن را شلوغ و گیج‌کننده نشان دهد.

برای انتخاب بهترین مدل پرده اداری، بهتر است تا با یک متخصص طراحی داخلی مشورت کنید.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چه پرده‌ای مناسب‌تر برای فضای کاری شماست.

 

 

راهنمای انتخاب مناسب‌ترین پرده اداری:

معمولاً پرده‌های کرکره‌ای گزینه مناسبی برای فضای اداری هستند، تنظیم نور به‌وسیله این پرده‌ها بسیار آسان‌تر است و ظاهری رسمی دارند، این پرده‌ها حتی می‌توانند در طراحی داخلی ادارات برای جداسازی بخش‌های مختلف از آن ها استفاده شود.

در برخی اتاق‌های ادارات برای مثال اتاق مهمان و اتاق جلسات می‌توان از پرده‌های متفاوت و فانتزی‌تری استفاده کرد تا ظاهر جذابی به آن ببخشد.

رنگ پرده اداری را باید باتوجه‌به سایر اجزای فضایی که در نظر دارید انتخاب کنید. ازآنجاکه رنگ‌ها باعث تایر در روحیه افراد هستند، اگر شرکت شما فضای استارت‌آپی دارد یا تعداد زیادی جوان در آن کار می‌کنند بهتر است از رنگ‌های شاد و ملایم استفاده کنید و اگر فضای رسمی‌تر و یا دولتی دارید می‌توانید از رنگ‌های خنثی و تیره‌تر استفاده کنید.

البته همهٔ این‌ها به محیط و نوع کار شرکت شما نیز بستگی دارد برای مثال اگر در حوضه پزشکی و دارویی فعالیت دارید از رنگ‌هایی مانند سبز آبی روشن یا یاسی استفاده کنید. اما اگر در حوضه چوب و مبلمان فعالیت می‌کنید از پرده کرکره چوبی می‌توانید استفاده کنید.

همچنین اگر در فضای کاری شما افراد با مانیتور سروکار دارند بهتر است پرده‌ای انتخاب کنید تا از نفوذ نور شدید به داخل و مستقیم به داخل جلوگیری کند تا نور مانع کار با مانیتور نشود.

 

 

انواع پرده مناسب اداری:

معمولاً پرده‌های اداری که در شرکت‌ها و ادارات استفاده می‌شوند در نمونه‌های زیر هستند که با آن ها آشنا می‌شویم.

پرده شیدرول:

این پرده در دسته پرده‌های مینیمال قرار دارد و برای فضاهایی با این سبک مناسب خواهد بود، همچنین مناسب افرادی است که مدل‌های ساده را برای طراحی داخلی خود می‌پسندند، این پرده‌ها تنها از یک‌لایه پارچه ساده یا طرح‌دار تشکیل شده‌اند و آنتی استاتیک هستند تا از جذب گردوغبار جلوگیری کنند.

پرده کرکره‌ای:

پرده کرکره‌ای مشهورترین نوع پرده است که از گذشته تا کنون به‌عنوان پرده اداری شناخته می‌شود. در این پرده‌ها به‌راحتی می‌توان نور را تنظیم کرد و در جنس‌های متنوعی مانند چوب، آلومینیوم و پلاستیک تولید می‌شود. پرده کرکره‌ای هیچگاه از مد نمی‌افتد و می‌تواند گزینه مناسبی برای انواع ادارات و شرکت‌ها باشد.

 

پرده لوردراپه:

پرده لوردراپه را به نام پرده کرکره‌ای عمودی نیز می‌شناسند، این پرده‌ها درگذشته بسیار محبوبیت داشته‌اند و امروزه نیز با تنوع‌های بیشتری در بازار وجود دارند. این پرده برای فضایی مناسب خواهد بود که نیازمند نور بیشتری است چراکه هم قابلیت جمع‌شدن به طور کامل را دارند و هم می‌توان میزان نور عبوری از این پرده را تنظیم کرد.

 

 

پرده زبرا:

پرده زبرا امروزه به‌خاطر ظاهر جذابش بسیار محبوب شده است. این پرده باتوجه‌به اینکه از اسمش مشخص است دارای نوارهای تیره و روشن است که باعث می‌شود تا با جابه‌جایی عمودی پرده به‌راحتی حالت سایه و روشن ایجاد کنید

پرده سیلوئت:

این پرده را زیباترین نوع پرده اداری می‌دانند، چراکه علاوه بر شیک و رسمی بودن می‌تواند ظاهری گرم و دوستانه نیز داشته باشد این پرده به‌راحتی قابلیت این را دارد که نور را تنظیم کند و شست‌وشوی آن بسیار تخصصی است که باید توسط سازنده‌اش یا افرادی که در این زمینه فعالیت داشته باشند انجام شود.

 

 

آیا از پرده چاپی می‌توان به‌عنوان پرده اداری استفاده کرد؟

ممکن است که شرکت یا اداره شما دارای طراحی و لوگوی خاصی باشد، یا از یک رنگ و طرح خاص برخوردار باشد، شما می‌توانید با استفاده از پرده چاپی این طرح و رنگ را بر روی پرده محل کار خود داشته باشید تا هم نشانگر محیط کاری شما باشد و هم فضا را زیباتر کند.

این نوع پرده‌ها قابلیت شست‌وشو دارند و به‌راحتی نصب می‌شوند، و به‌خاطر قیمت مناسب بسیار محبوب هستند.

 


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود