09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
پرده های شیک

پرده های شیک

پرده مدرن

در یک نگاه کلی پرده‌های مدرن دارای دو معنا هستند. اولین معنایی که پرده مدرن به ذهن متبادر می‌کند سازوکار و فناوری ساخت آن را مدنظر دارد و معنی دیگر جنبه ظاهری آن و هماهنگی با فضای معماری و دکوراسیون مدرن است. از جنبه اول؛ شیوه کارکرد و نحوه استفاده از آن­ها مطرح می‌شود. برای مثال بعضی از پرده‌ها هستند که برخوردار از یک موتور الکتریکی ظریف بوده و با استفاده از این موتور حرکت پرده انجام می­گیرد. این نوع پرده‌ها گاهی بااتصال به تلفن همراه می‌توانند کنترل شوند. پرده‌های مدرن ازنظر هماهنگی با دکوراسیون داخلی و فضای معماری مدرن نیز موردتوجه هستند. درواقع این نوع پرده‌ها با سبک‌های «روستیک» و «صنعتی» هماهنگی داشته و با افزایش گرایش به دکوراسیون مدرن در منازل استفاده از آن­ها نیز رو به فزونی نهاده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که به این نوع پرده‌ها پرده مدرن اطلاق می‌شود،طراحی پارچه و روش دوخت آن­هاست. این نوع پرده‌ها علاوه بر شیوه دوخت و طراحی ویژه و مدرن خود می‌توانند از تکنولوژی روز دنیا در ساخت خود استفاده کنند.پرده‌های مدرن بیشتر در مکان‌هایی چون ادارات ،کارخانه‌ها، و مکان‌های عمومی استفاده‌شده و با استفاده از پارچه‌ای کاملاً ساده و طراحی و دوخت ساده‌تر مورداستفاده قرار می­گیرند. بعدازاین بود که به‌مرور وارد خانه‌ها شده و جای خود را در درون اتاق پذیرایی خانه‌های مدرن یافتند. البته از این نوع پرده‌در ابتدا در اتاق‌های خواب استفاده می­شد اما به دلیل خاص بودن و هماهنگ پذیری بالای آن، به‌مرور به آشپزخانه‌ها و اتاق‌های پذیرایی راه یافتند. در اتاق‌های پذیرایی این نوع پرده‌در کنار دکوراسیون ساده و مدرن بسیار جلوه زیبایی دارد. مبلمان هایی بارنگ ساده و تک‌رنگ، فرش‌هایی با طرح‌های ساده و وسایل محدود در کنار این پرده‌ها جلوه کاملاً مدرن به اتاق پذیرایی شما می‌بخشد.

 

پرده -مدرن - دیبامک

 

پرده‌کرکره‌ای

پرده‌کرکره‌ای در زمره محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع پرده می‌باشد که وجود آن، هم در منازل و هم در ادارات به‌کرات دیده می‌شود. بااینکه زمان زیادی از ابداع و تولید پرده‌ کرکره‌ای نمی­گذرد اما این نوع پرده نه‌تنها از رده خارج نشده است بلکه توانسته با ایجاد تغییراتی ظریف در رنگ و طرح خود در میان ‌پراستفاده‌ترین نوع پرده‌های بازار جای دهد. بعلاوه چندین مدل از پرده‌های امروزین وجود دارد که طراحی خود را از پرده‌کرکره‌ای الهام گرفته‌اند. پرده‌کرکره‌ای به دو نوع کلی پرده‌کرکره‌ای چوبی و پرده‌کرکره‌ای فلزی می­باشد. در نوع فلزی آن تیغه‌هایش از آلیاژ آلومینیوم بوده و در نوع چوبی آن از خود چوب( چوب راش و بامبو) برای طراحی و ساخت بخش‌های مختلف آن استفاده شده است. ساختار پرده‌کرکره‌ای در تنظیم نور ورودی به داخل اتاق در عین سادگی بسیار کاربردی است. اتصال تیغه‌های فلزی و یا چوبی که هرکدام قابلیت گردش 90 درجه را دارند ویژگی بسیار منحصربه‌فردی به پرده کرکره‌ای بخشیده است. این تیغه با استفاده از یک زنجیر و یا غلاف چوبی چرخیده و اماکن قرار گیری در هر زاویه‌ای را برای شما فراهم می­کنند.علاوه بر این پرده‌های کرکره‌ای قابلیت ‌جمع شدن به‌طور کامل در قیمت بالایی خود رادارند. از پرده‌های کرکره‌ای بیشتر در آشپزخانه‌ها وادارات استفاده‌شده و عموماً در مناطقی کاربرد دارند که دارای آب و هوای مرطوب هستند. مدل چوبی این نوع پرده تنوع بسیار بیشتری نسبت به مدل فلزی آن دارد و هرروز که می­گذرد موارد استفاده از آن در آشپزخانه‌ها ، اتاق‌خواب، دفاتر و اتاق پذیرایی بیشتر می­شود.نوع دیگری از پرده‌کرکره‌ای وجود دارد که به آن پرده‌کرکره‌ای طرح دار گفته می­شود و بیشتر برای اتاق‌خواب کاربرد دارد. همان‌طور که گفتیم یکی از موارد مصرف پرده‌کرکره‌ای در ادارات، دفاتر و شرکت‌ها است به دلیل همین استفاده فراوان در محیط‌های اداری، بسیاری آن را بانام پرده رسمی واداری می­شناسند.

برای خواندن مطالب درمورد پرده :

 

پرده سلطنتی

در زمان دیزاین کردن منزلمان باید به این نکته توجه کامل داشته باشید که چه نوع پرده‌ای را برای چه نوع دکوراسیونی استفاده می­کنید.پرده سلطنتی از نمونه پرده‌هایی است که طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان به دکوراسیون کلاسیک دارد و افراد بسیاری هستند که به جنس و نوع پارچه پرده سلطنتی علاقه‌مندند. استفاده از پرده‌های سلطنتی به ما کمک می­کند تا یک فضای مجلل و زیبا در اتاق پذیرایی بوجود آوریم. برای افرادی که دکوراسیون منزل خود را به سبک مدرن طراحی کرده‌اند پیشنهاد می­شود که از پرده‌های سلطنتی برای افزایش جلوه و جذابیت اتاق پذیرایی خود استفاده نمایند. ازجمله مزیت‌های پرده سلطنتی این است که قابلیت نصب برای پنجره‌هایی با اندازه‌های مختلف را دارد. شما می­توانید از پرده‌های سرتاسری که از کف زمین تا سقف امتداد دارد استفاده کنید و این کار باعث می­شود که فضای داخلی شما بسیار خصوصی‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید با ست کردن رنگ پارچه پرده بارنگ مبلمان جلوه بصری بسیار زیبایی ایجاد کنید. در حقیقت استفاده از پرده‌های سلطنتی باعث بوجود آوردن یک فضای رسمی و کلاسیک در خانه شما می­شود ، موضوعی که بسیاری از افراد به دنبال خلق چنینی فضایی در خانه‌های شخصی خود هستند.

 

پرده مدرن - دیبامک

 

پرده شیک

انتخاب کردن یک پرده مناسب برای پنجره‌هایی که ابعاد کوچک‌تر دارند به‌مراتب کاری دشوارتر از انتخاب پرده برای پنجره‌های بزرگ است. استفاده از پرده‌های فانتزی و شیک برای پنجره‌های کوچک بسیار مناسب و بهترین انتخاب محسوب می­شود. اما در انتخاب پرده برای پنجره‌های بزرگ شما با طیفی از انتخاب‌های مختلف روبرو هستید که می‌توانید بهترین مورد را برای پنجره خود انتخاب کنید. استفاده از پرده‌های شیک و فانتزی برای پنجره‌های بزرگ نیز امکان‌پذیر است و امروزه بسیاری از افراد از این روش برای جلوه دادن به فضای های باز خانه خود استفاده می­کنند. درواقع استفاده از پرده‌های فانتزی ساده که بارنگ‌های ست و چشم نوار انتخاب‌شده است میدان دید شمارا گسترش داده و مرکز توجه قرار می­گیرد. اما از سوی دیگر برخی از افراد علاقه‌مند هستند که برای دادن فضایی رسمی و تشریفاتی به اتاق پذیرایی خود از نمونه‌های کلاسیک و سلطنتی استفاده کنند. هرچند که میان این دو نوع انتخاب ازنظر قیمتی تفاوت زیادی وجود دارد اما به یاد داشته باشید که انتخاب صحیح در این مورد می‌تواند به‌عنوان بهترین گزینه محسوب شود. در حقیقت خیلی از افراد علاقه‌مند به دکوراسیون‌های شلوغ و سلطنتی هستند. در این خانه‌ها ما با انواع مبلمان ؛ لوسترهای بزرگ و فرش‌های کلاسیک و پرنقش روبرو هستیم اما از سوی دیگر برخی از افراد ترجیح می‌دهند از پرده‌های کاملاً ساده با طرح‌های هندسی و هارمونی رنگی دقیق استفاده کنند. پرده‌های فانتزی و شیک به شما این امکان را می­دهند( اگر در طراحی داخلی دقیق عمل کنید) که فضای داخلی خود را هم به سبک مدرن درآورید و هم از سبک‌های کلاسیک استفاده نمایید.

 

برای خواندن مطالب درمورد چه نوع پرده ای برای اتاق خواب مناسب است :

 

پرده اسپرت

پرده‌های اسپرت را عموماً برای اتاق‌خواب کودکان استفاده می‌نمایند. در بیشتر منازل برای اتاق پذیرایی از پرده‌های سلطنتی و یا مدرن و فانتزی استفاده می‌نمایند و در اتاق‌خواب( بخصوص برای کودکان) از مدل‌های اسپرت استفاده می­کنند. امروزه انواع و اقسام پرده‌های اسپرت به‌روز در بازار وجود دارد که شما می­توانید با توجه به سلیقه کودکانتان از طرح‌ها و نقش‌های موردنظر آن­ها برای پرده اتاقشان استفاده کنید. البته پرده‌های اسپرت برای اتاق‌خواب بزرگ‌سالان نیز وجود دارد. این نوع پرده‌ها با بهره‌گیری از نقوش بسیار دلنواز و زیبا همچون نقوش اسلیمی، طبیعت و یا .... جلوه بسیار زیبایی به اتاق‌خواب شما می‌بخشند.

 


 

 


سوالات متداول پرده های شیک

 

پرده‌کرکره‌ای چیست؟

پرده‌کرکره‌ای در زمره محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع پرده می‌باشد که وجود آن، هم در منازل و هم در ادارات به‌کرات دیده می‌شود. بااینکه زمان زیادی از ابداع و تولید پرده‌ کرکره‌ای نمی­گذرد اما این نوع پرده نه‌تنها از رده خارج نشده است بلکه توانسته با ایجاد تغییراتی ظریف در رنگ و طرح خود در میان ‌پراستفاده‌ترین نوع پرده‌های بازار جای دهد. 

 

پرده اسپرت در کجا استفاده میشود ؟

پرده‌های اسپرت را عموماً برای اتاق‌خواب کودکان استفاده می‌نمایند. در بیشتر منازل برای اتاق پذیرایی از پرده‌های سلطنتی و یا مدرن و فانتزی استفاده می‌نمایند و در اتاق‌خواب( بخصوص برای کودکان) از مدل‌های اسپرت استفاده می­کنند. امروزه انواع و اقسام پرده‌های اسپرت به‌روز در بازار وجود دارد که شما می­توانید با توجه به سلیقه کودکانتان از طرح‌ها و نقش‌های موردنظر آن­ها برای پرده اتاقشان استفاده کنید.

 

انواع پرده را نام ببرید ؟

کرکره ای
مدرن
سلطنتی
اسپرت 

 


 

موقعیت ما در تهران

 


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود