09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
انواع پرده برای اتاق

انواع پرده برای اتاق

چه نوع پرده‌ای برای اتاق‌خواب مناسب است؟


برای انتخاب یک پرده مناسب جهت استفاده در اتاق‌خواب بایستی به نکاتی توجه کنیم که آگاهی از آن¬ها باعث می¬شود بهترین پرده اتاق‌خواب را داشته باشیم:
•    انتخاب بهترین نوع پارچه برای اتاق‌خواب:زمانی که می‌خواهیم برای اتاق‌خوابمان پارچه مناسب جهت پرده استفاده کنیم بایستی به جنس پارچه اهمیت زیادی بدهیم، استفاده از پارچه‌های نازک  با وزن سبک  باعث می¬شود که فضای اتاقمان را هم در معرض نور مناسب قرار دهیم و هم از محیط خصوصی‌مان محافظت کنیم. اما اگر نیاز به تاریکی بیشتر داریم باید از پارچه‌های ضد نور (بلک اوت) استفاده کنیم. بهره‌گیری از پارچه‌هایی با وزن سنگین‌تر همچون پارچه ضخیم پنبه‌ای یا مخمل  نیز گزینه‌های بسیار مناسبی برای جلوگیری از ورود نور به داخل اتاق‌خواب و تاریک شدن محیط هستند.


•    استفاده از پرده آماده بهتر است یا پرده سفارشی: پیدا کردن پرده‌های آماده بسیار کار راحتی است اما از طرفی یافتن پرده‌ای که کاملاً متناسب و اندازه اتاق‌خوابمان باشد کار دشواری است. به همین دلیل پیشنهاد می¬شود که ، چنانچه می‌خواهید یک پرده کاملاً متناسب با اتاق‌خوابتان بیاید، سفارش دهید تا آن را برای شما بدوزند. اگرچه سفارش دوخت پرده برایتان گران‌تر تمام می¬شود اما از سوی دیگر مزیت یک پرده سفارشی بسیار بیشتر از استفاده از پرده آماده است.


•    سفارش پرده چندلایه : استفاده از پرده‌های چندلایه باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و مدرن در اتاق‌خواب شما می¬شود. برای این کار باید 2 مدل پارچه متفاوت سفارش دهید که یکی از آن نازک و دیگری ضخیم باشد . آن¬ها با 2 عدد چوب‌پرده مجزا به پنجره اتاقتان نصب کنید. این نوع از پرده شمارا در انتخاب فضای نورگیر و یا پرنور مختار خواهد کرد  و هرگاه که لازم باشد می‌توانید پرده ضخیم را کنار زده و از پرده نازک جهت انتقال نور به داخل خانه استفاده کنید.

  • استفاده از پرده‌هایی بارنگ‌های آرام‌بخش:  همان‌طور که می­دانید اتاق‌خواب فضایی است برای آرامش و استراحت شما به همین دلیل استفاده کردن از طرح‌ها و رنگ‌های ملایم و آرام‌بخش نقش کلیدی در ایجاد آرامش در فضای اتاق‌خواب شما دارد.
  • جذابیت بخشیدن به فضای اتاق‌خواب با استفاده از پرده‌های طرح دار: ای نوع پارچه‌های پرده‌ای به شما امکان می‌دهد که به فضای ساده اتاق‌خوابتان جلوه‌ای جذاب بدهید. استفاده از ترکیب  طرح‌های روشن و استفاده از نقش و اشکال می‌تواند یک محیط کاملاً  جذاب، مدرن و آرام‌بخش را برایتان به ارمغان بیاورد.

  • استفاده از  پرده‌هایی که از سقف تا کف اتاق امتداد دارد: اندازه پرده اتاق‌خواب شما نقش زیادی در ظاهر و نمای اتاقتان خواهد داشت.  انتخاب یک پرده که از سقف تا کف را بپوشاند علاوه بر کارکرد مناسب جلوه زیبا  به اتاق‌خوابتان بخشیده و همین‌طور فضا را بازتر می‌نمایاند.

  • آگاهی درست از حجم و اندازه پرده اتاق‌خواب:  در زمان انتخاب پرده برای اتاق‌خواب علاوه بر شکل و اندازه خود پرده و اندازه پنجره باید ابعاد خود اتاق را هم در نظر بگیرید. استفاده از پرده‌هایی با حجم زیاد باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن اتاق‌خواب شما می‌شوند،شما می‌توانید با اندازه‌گیری پنجره و استفاده از پرده‌ای با ابعاد چند سانتی‌متر بلندتر از پنجره یک روش صحیح برای نصب پرده اتاق‌خواب است.

-چه نوع پرده ای برای اتاق خواب مناسب است -دیبامک

 

 

قیمت پرده اتاق‌خواب:

از پرکاربردترین نوع استفاده از پارچه‌ها در دوخت پرده‌ها‌ می‌باشد که دارای انواع مختلفی است. عوامل متنوعی چون شرایط آب و هوایی می‌تواند در انتخاب نوع پارچه تأثیر بگذارد. قیمت خرید پارچه برای ساخت پرده اتاق‌خواب نیز دارای تنوع زیادی است و شما می‌توانید با استعلام آن از وب‌سایت اینترنت پارچه موردنظر خود همراه باقیمت روز آن را به دست آورید. در حقیقت جنس پارچه در مدل و نوع پرده اتاق‌خواب تأثیر چشمگیری دارد. پارچه‌های با وزن کمتر و نازک‌تر نوعی از پرده‌ها را می‌سازند که بیشتر برای فصول گرم سال و انتقال نور خورشید به داخل اتاق استفاده می‌شوند. اما مواردی که در قیمت پرده اتاق‌خواب تأثیر می‌گذارند را در زیر برایتان شرح می‌دهیم:

  • اندازه و ابعاد پنجره: یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت پرده اتاق‌خواب اندازه پنجره‌های اتاق می‌باشد.  درواقع  هر چه اندازه پنجره‌ها بزرگ‌تر باشد مقدار بیشتری پارچه استفاده می­شود و این خود بر قیمت نهایی پرده شما تأثیر می­گذارد.
  • جنس و نوع پرده: در مورد پرده‌های اتاق‌خواب تنوع بسیار زیادی در جنس  و نوع آن­ها وجود دارد. هرچقدر که جنس پارچه پرده اتاق‌خواب ما باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت . ولی درهرصورت در بازار پارچه‌هایی باقیمت‌های متنوع وجود دارد که می‌توانید با توجه بودجه‌ای که در دست دارید به خرید بپردازید. پرده‌های گران‌قیمتی چون ساتن، حریر،مخمل و ابریشم ازجمله پارچه‌هایی هستند که در ساخت پرده‌های لوکس و مجلل بکار می‌روند و در سوی دیگر پارچه‌های پنبه‌ای و نخی نیز از قیمت متوسط تا رو به پایینی برخوردار هستند.

 

 

چه نوع پرده ای برای اتاق خواب مناسب است - دیبا مک

 

  • میزان پارچه‌ای که در دوخت پرده بکار می­رود:  مدر برخی از پرده‌ها به دلیل داشتن طرح‌های پیچیده چون ملیله و چین از مقدار بیشتری پارچه استفاده می­شود و همین‌طور اگر بخواهید که پرده‌تان از سقف تا کف را بپوشاند نیز طبیعتاً از پارچه بیشتری در دوخت پرده باید استفاده کرد.برای مثال دیگر می‌توان به پارچه‌های حاشیه‌دار اشاره کرد. چنانچه شما پارچه‌ای حاشیه‌دار انتخاب کنید بایستی تقریباً دو برابر پارچه ساده یا توری ، پارچه مصرف کنید. به همین دلیل هزینه پرده حاشیه‌دار به نسبت پرده ساده بیشتر خواهد بود.

  • نحوه دوختن پرده: این هم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پرده اتاق‌خواب است. درواقع هزینه‌ای که شما برای دوخت پرده می‌پردازید نقش زیادی در قیمت نهایی آن خواهد داشت. چنانچه بخواهید پرده‌ای مجلل‌تر و تروتمیز تر داشته باشید حتماً بایستی از یک خیاط مجرب استفاده کنید. گاهی پرده‌ها سری‌دوزی می­شوند که این موضوع قیمت آن­ها را خیلی پایین می‌آورد ولی یک پرده اختصاصی با دوختی خاص و ویژه قطع هزینه دوخت بیشتری را در برمی‌گیرد.

  • نصب کردن پرده: دانستن این نکته ضرورت دارد که در هنگام انتخاب یک پرده بایستی هزینه‌ای را نیز برای نصب آن در نظر بگیرید. البته نصب پرده‌های تک لایه و ساده کار چندان دشواری نیست و خودتان هم می­توانید این کار را انجام دهید اما اگر پرده چندلایه با نصب پیچیده استفاده می­کنید باید هزینه نسبتاً بالایی را هم برای نصب آن کنار بگذارید.


برای خواندن مطالب درمورد پرده اتاق خواب :

 

 مدل‌های 2022 پرده اتاق‌خواب:


پرده‌ها هم به‌عنوان یک جزء مهم از دکوراسیون و ابزارآلات تزئینی اتاق‌خواب به‌حساب می‌آیند. امروزه تنوع و به‌روز بودن بالایی در مدل‌ها و نوع‌های پرده اتاق‌خواب دیده می‌شود که این مدل‌ها بر اساس دکوراسیون اتاق‌خواب افراد انتخاب‌شده و به کار می¬روند.مدل پرده‌های به‌روز اتاق‌خواب 2022 که ازنظر ظاهری بسیار فانتزی و شیک می¬باشند را می‌توان در اکثر وب‌سایت‌های فروشگاه‌ها و تولیدی‌های بزرگ و معتبر پرده یافت و از میان آن‌ها دست به انتخاب زد.این نوع پرده‌ها متناسب با نوع چیدمان و رنگ دکوراسیون اتاق‌خواب طراحی‌شده‌اند که باعث می¬شوند اتاق‌خواب شما جلوه‌ای بسیار دلپذیر و مدرن بیابد. پرده‌هایی که جنسشان از نمونه و انواع پارچه‌های مرغوب و گران‌قیمت نیز می‌باشد. علاوه بر اینکه پرده‌ها به دکوراسیون اتاق‌خوابمان زیبایی ویژه­ای می­بخشد، جهت تنظیم روشنایی و خصوصی نمودن فضای داخلی اتاق‌خواب نیز کاربرد دارند. به همین دلیل جهت انتخاب نمودن پرده اتاق‌خواب باید به‌تمامی این فاکتورها توجه کرد.مثلاً برای اتاق‌خواب‌هایی که دارای میزان کمی از روشنایی هستند و نور آفتاب کمتری به آن­ها می­رسد بهتر این است که مدل‌های حریری و توری استفاده نمود یا اگر جنس پرده ما ضخامت داشته باشد باعث تاریک­تر شدن فضای اتاق‌خواب شده و شرایط مناسبی برای یک استراحت آرام و ساکت را فراهم می­کند. 

 

چه نوع پرده ای برای اتاق خواب مناسب است - دیبا مک



 

باید گفت که جذاب‌ترین و شیک­ترین پرده‌های اتاق‌خواب 2022 منحصراً نوع گران‌قیمت آن­ها نیست و استفاده نمودن از پرده‌هایی که به‌طور کامل با فضای داخلی اتاق‌خواب شما تطبیق داشته باشد می­تواند بهترین گزینه و انتخاب برای اتاق‌خواب شما باشد.  فرق نمی­کند که جنس آن­ها از چه نوع پارچه‌ای باشد، مخمل، کتان، توری، حریر و... هرکدام جلوه خاص خود رادارند و ویژگی هرکدام برای نوع خاصی از اتاق‌خواب مناسب هستند. پیشنهاد ما این است که پرده‌ای را خریداری نمایید که علاوه بردادن نمایی شیک و جذاب به اتاق‌خوابتان ، با سایر وسایل اتاق هماهنگی داشته باشد و همچنین به‌عنوان یک عنصر مرکزی و منحصربه‌فرد در اتاق‌خواب شما به نظر برسد. برای خرید چنین پرده‌هایی مدل‌های جدیدی در میان‌پرده‌های نمونه سال 2022 وجود دارد و همان‌طور که گفته شد، می­توانید با جستجو در وب‌سایت شرکت‌هایی چون «دیبامک»، «سماتک» و... پرده موردنظر خود را بیابید.

 

5 رنگ برتر برای پرده اتاق‌خواب ؟

این پرسش که بهترین رنگ برای اتاق‌خواب، می­تواند چه رنگ‌هایی باشد همواره جزو پرسش‌های مهم در دکوراسیون منزل است. در اینجا به معرفی 5 رنگ برتر برای اتاق‌خواب می­پردازیم که بر اساس روانشناسی رنگ‌ها به‌عنوان بهترین نمونه رنگ پرده اتاق‌خواب شناخته می­شوند.

چه نوع پرده ای برای اتاق خواب مناسب است - دیبامک

 

  • رنگ آبی به‌عنوان رنگی آرامش‌بخش:  رنگ آبی و طیف‌های مختلف آن را بسیاری از طراحان و روانشناسان به‌عنوان گزینه آرامش‌بخش  برای بسیاری از اشیاء دکوراسیون در اتاق‌خواب می­دانند. و پرده‌ها به‌عنوان یکی از عناصر دکوراتیو مهم در اتاق‌خواب می­توانند با این رنگ نهایت سکون و آرامش و خوابی آرام را به شما هدیه می­دهد.

  • رنگ زرد به‌عنوان رنگی گرم و لطیف: یکی از بهترین ایده‌ها برای انتخاب رنگ پرده اتاق‌خواب، رنگ زرد می­باشد این رنگ در طبیعت معرف گرما و حرارت است و یادآور تابستان ، نور آفتاب و حرارت موجود در این فصل است. انتخاب رنگ زرد برای اتاق‌خواب می‌تواند همان میزان از گرما و لطافت را به لحاظ ذهنی برای شما به ارمغان بیاورد.

  • رنگ سبز یادآور طبیعت و سرسبزی:  گفته می­شود که رنگ سبز برای دکوراسیون اتاق‌خواب و بخصوص پرده‌ها می‌تواند باعث بهبود خواب شما شود. در میان طیف‌های رنگ سبز بهترین تناژ سبز زیتونی و یا سبز چمنی برای پرده اتاق‌خواب می­باشد. بر اساس علم روانشناسی خوابیدن در اتاقی با طیف رنگی سبز خوابی آرام و کامل (7 ساعت) را به شما هدیه می‌دهد.

  • زنگ نقره‌ای‌رنگی لوکس و مدرن: برای تمامی کسانی که به دنبال یافتن رنگی مدرن و لوکس برای اتاق‌خواب خود هستند استفاده از رنگ نقره‌ای در پرده‌ها ،کمد و میز آرایش و سایر وسایل اتاق‌خواب بهترین انتخاب می­تواند باشد. همچنین رنگ نقره‌ای باعث می­شود که شما با سرعت بیشتری به خواب بروید و به همین دلیل بهترین گزینه برای تمامی کسانی است که دچار اختلالات خواب و بدخوابی هستند.

  • رنگ نارنجی به‌عنوان رنگی شاد و فرح‌بخش: رنگ نارنجی در علم روانشناسی رنگ‌ها به‌عنوان رنگی شناخته می­شود که با دیدن آن احساسی از لذت و نشاط را در ذهن بیدار می‌کند. استفاده از رنگ نارنجی در پرده‌های اتاق‌خواب علاوه بر دادن حس نشاط به روحیه شما، باعث هضم بهتر غذا  می‌شود. این رنگ هم در اتاق‌های پسرانه و هم‌اتاق‌های دخترانه بسیار استفاده می­شود و به‌عنوان یک رنگ پرطرفدار بسیار مورداستفاده قرار می­گیرد.

برای خواندن مطالب درمورد پرده:

 


درباره سایت

وب سایت دیبامک شعار خود را بخشیدن نشاط و فضای روح‌بخش به منزل های شما گذاشته است. این سایت عرضه‌کننده انواع وسایل دکوراسیون داخلی مثل انواع پرده، کوسن، رانر،رومیزی، پاف،سرویس خواب و... می‌باشد که برای بخشیدن فضای فرح‌بخش و روح‌نواز به اتاق های شما دست به تولید این اجناس در طرح‌ها و رنگ های شاد و دل پذیر زده است و برای تمامی کسانی که قصد یک خانه‌تکانی حسابی را دارند و می‌خواهند از شر رنگ های مُرده و بی‌روح خلاص شوند و لطافتی به فضای خود ببخشند بهترین گزینه است. پس به دیبامک سر بزنید.


سوالات متداول :

چه نوع پرده‌ای برای اتاق‌خواب مناسب است؟
انتخاب بهترین نوع پارچه برای اتاق‌خواب
استفاده از پرده آماده بهتر است یا پرده سفارشی
سفارش پرده چندلایه 
استفاده از پرده‌هایی بارنگ‌های آرام‌بخش


 مدل‌های 2022 پرده اتاق‌خواب چیست؟
پرده‌ها هم به‌عنوان یک جزء مهم از دکوراسیون و ابزارآلات تزئینی اتاق‌خواب به‌حساب می‌آیند. امروزه تنوع و به‌روز بودن بالایی در مدل‌ها و نوع‌های پرده اتاق‌خواب دیده می‌شود که این مدل‌ها بر اساس دکوراسیون اتاق‌خواب افراد انتخاب‌شده و به کار می­روند.مدل پرده‌های به‌روز اتاق‌خواب 2022 که ازنظر ظاهری بسیار فانتزی و شیک می­باشند را می‌توان در اکثر وب‌سایت‌های فروشگاه‌ها و تولیدی‌های بزرگ و معتبر پرده یافت و از میان آن‌ها دست به انتخاب زد

 

5 رنگ برتر برای پرده اتاق‌خواب کدام است ؟
رنگ آبی به‌عنوان رنگی آرامش‌بخش
رنگ زرد به‌عنوان رنگی گرم و لطیف
رنگ سبز یادآور طبیعت و سرسبزی
زنگ نقره‌ای‌رنگی لوکس و مدرن
رنگ نارنجی به‌عنوان رنگی شاد و فرح‌بخش


 

موقعیت ما در تهران

 


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود