09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
روتختی

روتختی

محصولات پیشنهادی


 

تیترهای مطالب این صفحه:

روتختی ایده‌آل و مشخصات آن

سرویس روتختی

تاثیر روتختی بر دکوراسیون اتاق

ابعاد مناسب روتختی

انواع روتختی

نکات مهم در هنگام خرید روتختی

 

 

روتختی ایده‌آل و مشخصات آن

تصور کنید که به تازگی وارد یک خانه جدید شده‌اید. برای اتاق‌خواب خود یک تخت خریداری کرده و همه چیز مهیا و حاضر است. دیوارها رنگ‌شده و فرش‌ها را نیز پهن کرده‌اید.میز و صندلی و مبلمان همگی در سر جای خود قرارگرفته‌اند. حال تنها یک چیز مانده و آن هم تهیه یک روتختی مناسب و ایده آل برای اتاق‌خواب شماست. برای خرید یک روتختی شما بایستی به چند نکته توجه کنید تا بتوانید محصولی ایده آل را خریداری کنید.

  • رو تختی‌ها از جنس های مختلفی چون پارچه، پلی‌استر، پنبه و... ساخته‌شده‌اند. چنانچه به ماده خاصی حساسیت دارید باید این را در زمان خرید روتختی حتماً در نظر بگیرید.
  • نکته دیگری که در زمان خرید روتختی باید در نظر بگیرید این است که سایز تشک و تخت خود را به دقت اندازه‌گیری کنید و بر اساس متراژ مورد نظر روتختی را سفارش دهید.
  • امروزه استفاده از روتختی های کتان بسیار رایج شده است.ساختار روتختی های کتان به این صورت است که یک‌درمیان با تار های فلانل بافته‌شده‌اند و همین امر باعث نرم تر شدن رو تختی می­شود.
  • انتخاب یک روتختی ایده­آل علاوه بر جنس نرم و لطف باید زیبایی و چشم‌نوازی خاصی را نیز داشته باشد. روتختی‌هایی از جنس ساتن یا ابریشم بسیار براق و نرم هستند و زیبایی کم نظیری را به تخت و اتاق‌خواب شما می‌­بخشند.
  • یکی دیگر از خصوصیات یک روتختی ایده آل، هماهنگی و هارمونی رنگی است که با اتاق‌خواب شما پیدا می­کند. به همین جهت در زمان انتخاب روتختی خود ، علاوه بر نکات ذکرشده در بالا باید روتختی­ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق‌خواب شما هارمونی ایجاد کند.

 

برای خواندن مطالب درمورد رومیزی:

سرویس روتختی

یک سرویس روتختی که به آن سِت روتختی نیز گفته می‌شود مجموعه‌ای چند تکه و دوخته‌شده از پارچه ملحفه‌ای است که برای استفاده در زمان خواب بکار می­رود.در ادامه این مطلب به اجزاء تشکیل‌دهنده ست رو تختی اشاره می­کنیم:

  • لحاف یا (لایت لحاف): لحاف تکه پارچه دوخته‌شده‌ای است که درونش را از الیاف پنبه یا پشم‌شیشه پر کرده و انتهای آن را دوخته یا زیپ می­کشیم. به طور معمول هر دو سمت لحاف‌ها دارای طرح می‌باشد و اگر لحاف بدون طرح و ساده باشد به آن لحاف لایت می­گوییم.
  • ملحفه رو انداز: این ملحفه در برخی از سرویس های خواب وجود دارد و جهت استفاده در روز های گرم در نظر گرفته شده است. این ملحفه دارای دوردوزی ساده و طرح دار است و زیبایی خاصی به سرویس خواب شما می‌بخشد.
  • کاور لحاف : کاور لحاف یک کیسه دوخته‌شده از جنس پارچه ملحفه‌ای است که لحاف را درون آن جای می­دهند.
  • ملحفه تشک: ملحفه‌ای که بر روی تشک انداخته می­شود را ملحفه تشک می­گویند.این ملحفه می­تواند دور دوزی شده یا کش دار باشد.
  • رویه کوسن: در برخی از سرویس های خواب یک یا چند رویه کوسن هم وجود دارد که می­توانید با پر کردن داخل آن­ها نمایی زیبا تر و جذاب­تر به تخت خود بدهید.
  • رویه بالش:رویه بالش یا روبالشی یک کیسه دور دوزی شده کوچک جهت قرار گرفتن بالش در آن است. این روبالشی‌ها به صورت تک یا چند تایی در سرویس های خواب وجود دارند . شما می­توانید در زمان کثیف شدن یکی، بالش را از درون آن درآورده و رو بالشی دیگری را استفاده کنید.

 

 

روتختی

 

تاثیر روتختی بر دکوراسیون اتاق

رو تختی‌ها در حوزه چیدمان و دکوراسیون اتاق نقش زیادی دارند. انتخاب کردن یک روتختی مناسب برای اتاق‌خواب به علت تنوع بسیار زیاد طرح‌ها و رنگ‌ها ، کار بسیار دشواری است.پیش از آنکه اقدام به خرید سرویس روتختی کنید بایستی بدانید که چه طرح و رنگی را مد نظر دارید. آیا رنگ سرد می­خواهید یا رنگ گرم. آیا طرح مدرن و ساده می‌خواهید یا دلتان می‌خواهد سرویس روتختی‌تان پر طرح و نقش و رنگارنگ باشد؟ نقش روتختی در دکوراسیون داخلی بسیار بالاست. پس لازم است که در هنگام خرید دقت کافی را داشته باشید.باید بدانید که تخت شما سنتی است یا ساده. برای مثال تخت خواب‌هایی که از چوب با تراکم بالا ساخته‌شده و سنگین هستند نیاز به یک روتختی مجلل دارند و یا تخت خواب های ساده و بدون تزیینات نیاز به رنگ های ملایم و ساده دارند. همچنین ملحفه‌ای که از آن به عنوان روتختی استفاده می‌کنید بهتر است که از جنس نرم کتان یا نخ باشد تا برای شما حساسیت ایجاد نکند. به این موارد می‌توان چیزهای دیگری را هم افزود ، پس در نظر داشته باشید که انتخاب یک سرویس خواب مناسب برای اینکه با فضای اتاق شما هماهنگی و هارمونی ایجاد کند نیاز به توجه به مسائل زیادی را می‌طلبد.

 

ابعاد مناسب روتختی

برای پاسخ به این سؤال باید گفت که تشک های موجود در بازار دارای سایز استانداردی نیستند و ضخامت آن‌ها بر اساس اینکه تشک خوش‌خواب باشد یا فنری یا طبی باهم فرق دارند.در حقیقت شما پیش از خریداری روتختی بایستی ارتفاع ، طول و ضخامت تشک تخت خوابتان را با دقت اندازه‌گیری کنید و با توجه به ظاهری که می­خواهید رو تختی‌تان داشته باشد،روتختی خود را انتخاب کنید. البته چند سایز استاندارد برای رو تختی های یک یا دونفره وجود دارد که در برخی از روتختی‌ها مشترک است.

اندازه استاندارد برای روتختی تک نفره 220 در 160 سانتیمتر است و اندازه استاندارد برای روتختی دو نفره با توجه به مدل روتختی (کویین یا کینگ) به ترتیب 220 در 200 و 240 در 220 می­باشد.

 

 

روتختی-دیبامک


بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل 

  1. ملافه شامل چه چیزهایی می شود؟
    ملافه به ملحفه‌ها، پتوها، بالش‌ها و سایر لوازم تخت اطلاق می‌شود که افراد برای پوشاندن و محافظت از تشک‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. انواع روتختی شامل روکش تشک، ملحفه های نصب شده، ملحفه های تخت، روبالشی، روتختی، شمش، لحاف و دامن تخت می باشد.

    2.بهترین ملافه چیست؟
    بهترین ملافه
    بهترین ست ورق کتانی بروکلین بروکلین.
    بهترین ورق های با ارزش لیلا ورق های بامبو.
    بهترین ست ملحفه های لوکس ست ورق چشم غوزه و امضای شاخه.
    بهترین نرم کننده کلی بافی نسیم.
    تسلی دهنده سبک با بهترین ارزش

    3.روتختی لحافی چیست؟
    در سطح اولیه، لحاف یک پتوی لحافی است که با یک پرکننده طبیعی یا مصنوعی پر شده است - مانند جایگزین پایین یا پایین - که توسط یک پوشش قابل تعویض محافظت می شود. بر خلاف یک بالش، ساختار منحصر به فرد آن مانند بالش گرما را بدون اینکه شما را سنگین کند به دام می اندازد.

انواع روتختی

روتختی ها بر اساس جنس پارچه،طرح، رنگ، تکیه های بکار رفته ،اندازه تخت،نرمی، گرمی یا خنکی و... به انواع مختلفی تقسیم می­شوند. در اینجا سعی می­کنیم انواع روتختی های موجود در بازار را معرفی کنیم:

  • انواع روتختی بر اساس جنس پارچه: رو تختی های موجود در بازار یا از الیاف طبیعی ساخته شده­اند، یا الیاف مصنوعی و یا ترکیبی از آن دو.پارچه های طبیعی مانند کتان ابریشم و پنبه دارای بافتی نرم و لطیف هستند،ضد حساسیت می­باشند و قابل تنفس هستند. اما پارچه های مصنوعی (پلی استر، اکریلیک) تقریبا خشن و زبر هستند برای برخی حساسیت ایجاد کرده و غیر قابل تنفس می­باشند.اما قیمت پارچه­های طبیعی بالاتر از الیاف مصنوعی است.
  • انواع روتختی بر اساس مدل و طرح پارچه: تنوع و مدل رو تختی­ها چندان زیاد است که می­توان برای هر شخص و سلیقه خاص او یک سبک و رنگ روتختی معرفی کرد. ما در اینجا مطرح­ترین و متدال ترین مدل­های روتختی را برایتان معرفی می­کنیم تا شمایی کلی از آنها را در دست داشته باشید:
  • طرح کلاسیک: دارای تزئینات و جزئیات زیاد.در دوخت آنها از هنرهای دانتل دوزی، اپلیکه دوزی و گیپور دوزی استفاده شده.برای دکوراسیون های کلاسیک کاملا مناسب و هماهنگ است.
  • طرح مدرن:این مدل روتختی ها دارای طرحی ساده و اسپرت هستند.با دکوراسیون مدرن کاملا مچ می­شوند. تنوع رنگی بالایی دارند. اگر هم طرح دار باشند از طرح های هندسی ساده در آن­ها استفاده شده است.
  • طرح سنتی: این مدل از روتختی دارای طرح های باستانی و طرح­های هندسی تاریخی است.طرح­هایی مثل بته جقه،گل های شاه عباسی،نقوش اسلیمی و... در آن­ها بسیار بکار می­رود. رنگ آنها بیشتر به سمت لاجوردی،آبی فیروزه­ای و عنابی تمایل دارد.
  • طرح گلدار: اگر مایل هستید که طرح­های موجود در طبیعت را بر روی روتختی خود داشته باشید از مدل روتختی گلدار استفاده کنید.این طرح ها معمولا در مدل های رنگارنگ تولید می­شوند پس باید قبل از خرید رنگ های آن را دکوراسیون اتاق خود ست کنید.
  • طرح چاپی یا سه بعدی: پیشرفت تکنولوژی باعث شده بتوانید هر نوع طرحی که دلبخواهتان است را از طریق تکنولوژی "پیکمنتیشن" بر روی روتختی خود چاپ کنید.در این مدل روتختی شما میتوانید انواع طرح­های فانتزی، سه بعدی و طبیعی را بر روی روتختی بیندازید.
  • انواع روتختی بر اساس تعداد تکه­ها:ست روتختی به شکل استاندارد از اجزاء زیر تشکیل شده است:
  • لحاف
  • کاور لحاف
  • روتختی
  • روبالشی
  • کوسن
  • کاور کوسن
  • روتشکی
  • و...

شما باید پیش از خرید تکه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید و آنهایی که نیازتان نیست را نخرید.

  • انواع روتختی بر اساس مورداستفاده فصلی: در این مدل روتختی اساس انتخاب قابلیت روتختی در استفاده در فصل های سرد یا گرم سال است. این مدل را می­توان در 3 مورد خلاصه کرد:
  • روتختی بهاره: الیاف موجود در آن از جنسی هستند که برای فصل های تابستان و بهار بسیار عالی می­باشند. به این مدل روتختی «پیکه» هم گفته می­شود.
  • سرویس لحاف روتختی: دقت داشته باشید که لحاف روتختی نوعی کاور است که دور تا دور لحاف دوخته می­شود و می­تواند برای فصل زمستان بسیار گرم و مطبوع باشد.
  • روتختی چهار فصل: این مدل دارای ضخامتی متوسط است و به شکل کاور لحاف قابل جدا شدن می­باشد و برای تمام فصل ها مناسب است.
  • انواع روتختی بر اساس اندازه: یکی از مهمترین نکاتی که در زمان انتخاب روتختی باید بدان توجه داشته باشید این است که روتختی تان به اندازه استاندارد تختتان باشد. اغلب تولید کنندگان، روتختی ها را بر اساس استاندارد های تخت (تخت نوزاد، تخت کودک، تخت بزرگسال تک نفره، تخت بزرگسال دو نفره)تولید می­کنند. پس حتما پیش از خرید اطمینان حاصل کنید که اندازه روتختی تان با تخت شما یکسان باشد.

 

روتختی-دیبامک

 

روتختی کاوری یا ملحفه روتختی

امروزه به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات عرضه‌شده در بازار تشخیص برخی از محصولات از یکدیگر کار دشواری است. بایستی پیش از انتخاب آگاهی کافی نسبت به آن‌ها داشته باشید. یکی از این موارد تفاوت روتختی کاوری با ملحفه روتختی است که در اینجا سعی می­کنیم تفاوت های آن‌ها را برای شما برشمریم:

روتختی‌ها انواع مختلفی دارند که بدین قرا هستند:

  • روتختی کاوری
  • روتختی بهاره یا پیکه
  • ملحفه روتختی
  • روتختی چهار فصل
  • روتختی تزئینی

در بخش گذشته درباره هر یک از انواع روتختی به طور مفصل توضیح دادیم، پس از تکرار آن صرف نظر می­کنیم و در اینجا تنها تفاوت ملحفه روتختی و روتختی کاوری را بررسی می­کنیم.

  • روتختی کاوری: روتختی کاوری که به آن کاور لحاف نیز گفته می‌شود یک تکه پارچه دوخته به شکل کیسه است که قسمت پایین آن باز بوده و با زیپ یا دکمه بسته می­شود.از آنجایی که این کیسه‌ها به راحتی شستشو شده و طرح های متنوعی نیز دارند بسیار مورد استقبال قرارگرفته‌اند.
  • ملحفه روتختی: ملحفه روتختی به لحافی می­گویند که کاور به آن دوخته شده باشد.این نوع ملحفه روتختی تنوع بسیار بالایی دارد و به صورت سرویس کامل شامل 1 عدد لحاف همراه با کاور دوخته‌شده به آن،4 عدد رو بالشی،رویه کوسن و ملحفه روی تشک می­باشد.در این مدل از روتختی امکان جداسازی لحاف از روتختی وجود ندارد و با دیگر اجزا یک ست را تشکیل می­دهد.

 

برای خواندن مطالب درمورد کوسن مبل:

روتختی عروس

یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق‌خواب عروس سرویس خواب و به خصوص روتختی آن می­باشد.روتختی‌ها نقش زیادی در زیباسازی و جلوه بخشیدن به اتاق‌خواب عروس دارند و در خرید آن‌ها باید نهایت دقت را به خرج داد.روتختی به عنوان تکمیل‌کننده دکوراسیون اتاق‌خواب عروس محسوب می­شود. در سرویس اتاق‌خواب عروس عموماً از رنگ های شاد و روشن استفاده می­شود،رنگ‌هایی چون سفید،صورتی،کرم،بژ،آبی کم رنگ و... از بهترین رنگ‌هایی است که می­توان برای سرویس خواب عروس استفاده کرد.بیشتر سرویس های خواب عروس از طرح های زیبا و خاص که بسیار لاکچری هم هستند تشکیل‌شده‌اند.امروزه به دلیل تنوع بالای این محصولات می­توان در میان آن‌ها مدل های فانتزی و اسپرت هم یافت تا با توجه به سلیقه خاص خریداران به آن‌ها عرضه گردد.

 

نکات مهم در هنگام خرید روتختی

چگونه می­توانیم از خرید یک سرویس روتختی خوب اطمینان حاصل کنیم؟ گذشته از اینکه انتخاب یک سرویس روتختی باید در رنگ و طرح با سایر وسایل اتاق‌خواب ما هارمونی و هماهنگی ایجاد کند، نکات دیگری نیز وجود دارد که پیش از خرید روتختی مناسب باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه این مطلب فهرست وار به برخی از مهم‌ترین این موارد اشاره می­کنیم:

  • اهمیت تراکم نخ پارچه روتختی در ایجاد راحتی و نرمی آن بسیار زیاد است. یعنی هر چقدر تراکم نخ در روتختی بیشتر باشد آن روتختی نرم تر و راحت تر است.
  • در انتخاب نوع پارچه دقت کنید. خیلی از مواقع پیش می­اید که مشتریان نمی‌توانند بین پارچه ساتن و پرگال تفاوت را بفهمند و بهترین را انتخاب کنند. در این مورد باید گفت که موضوع کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. پارچه پرگال دارای بافتی ساده و مات است که به شما احساس خنگی و آرامش را می‌دهد. در مقابل پارچه ساتن بسیار نرم است و دارای جلوه‌هایی درخشان که به فضای اتاق شما جلوه­ای لاکچری می‌بخشد.
  • جنس روتختی خود را انتخاب کنید.
  • در انتخاب پارچه مصری برای روتختی خود محتاطانه عمل کنید. دانستن این نکته ضرورت دارد که همه پنبه‌های مصری واقعی نیستند.پس در انتخاب آن کاملاً حواستان را جمع کنید.
  • اطمینان پیدا کنید که سایز درست روتختی را انتخاب کرده‌اید.
  • سعی کنید میان روتختی ساده و طرح دار یکی را انتخاب کنید.
  • در ایجاد هارمونی دکوراسیون اتاق‌خواب حساس باشید و تخت خواب خود را با سایر اثاثیه ست کنید.
  • هرگز به روتختی های ارزان‌قیمت اعتماد نکنید چرا که پس از مدتی کوتاه مجبور به تعویض آن می­شوید.
  • پس از آنکه روتختی مورد نظرتان را انتخاب کردید در حفظ و نگهداری آن بکوشید.

 

 

روتختی-دیبامک

 

برای تماشای ویدیو زیر فیلترشکن خود را روشن کنید.

قیمت روتختی

همان طور که در مبحث قبل نیز گفته شد روتختی‌ها دارای انواع و اقسام گوناگونی هستند و در سایز و اندازه هم باهم تفاوت دارند. محاسبه قیمت روتختی باید بر اساس این فاکتور ها انجام شود و ما قیمت ثابتی برای آن نداریم.برای دریافت لیست قیمت روتختی تک نفره و دو نفره 6 تکه می­توانید به وب‌سایت های مختلف سر زده و روتختی مورد نظر خود را از نظر مدل و رنگ پیداکرده و در نهایت قیمت های آن­ها را دریافت کنید. 

 

خرید اینترنتی روتختی

جهت خرید اینترنتی روتختی باید به این موضوع توجه داشته باشید که محصول مورد نظرتان متعلق به کدام شرکت و برند است و همین طور جنس، مدل، رنگ و ... را انتخاب کرده سپس آن را سفارش دهید. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی فروش کالاهای اتاق‌خواب با جمع‌آوری بهترین برند های داخلی و خارجی در یک مجموعه توانسته‌اند تا حدود زیادی نیاز مشتریان را برآورده کرده و آن‌ها را از مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها معاف کنند.

 

درباره سایت

فروشگاه اینترنتی «دیبامک» از جمله فروشندگانی است که با نگاهی متفاوت به امر تولید و عرضه انواع کالاهای دکوراسیون داخلی مثل انواع پرده، کوسن، رانر،رومیزی، پاف،سرویس خواب و... راهی نوین را در این عرصه باز کرده است.دیبامک با شعار تحول در فضای زندگی شهروندان توانسته است مخاطبان زیادی را از سر تا سر کشور به خود جلب کند. این فروشگاه قصد دارد با جایگزینی محصولات بسیار ظریف ، زیبا و خوش‌رنگ خود با نمونه‌های بی‌روح و بی‌رنگ خانه‌های شما، روحی تازه در فضای زندگی شهروندان بدمد. پس با دیبامک همراه باشید تا تحول در فضای زندگی خود را تجربه کنید.

 

روتختی در تهران 

روتختی یکی از لوازم اصلی اتاق‌خواب است که نقش مؤثری در نظافت و زیبایی آن دارد. روتختی‌ها دارای مدل‌های متنوعی هستند. در بازار ایران انواع برندهای داخلی و خارجی روتختی موجود است. روتختی توسط مراکز مختلفی به فروش می‌رسد. انتخاب مرکز خرید مطمئن بسیار دارای اهمیت است. بسیاری از فروشگاه‌ها به دنبال مراکزی هستند که روتختی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه نماید

اما ممکن است این فرصت در سایر شهرها یا شهرهای کوچک برای شما فراهم نباشد یا با توجه به تنوع بیش از حد روتختی ها ممکن است طرح مناسب برای دکوراسیون خانه شما در این فروشگاه ها نباشد. بنابراین یک راه ساده برای دسترسی آسان تر به تنوع بیشتر جستجو در گوگل و سر زدن به فروشگاه های معتبر اینترنتی می باشد.

برای این کار می توانید به قسمت خرید روتختی در سایت دیبا مک  مراجعه کرده و در میان انبوهی از طرح و مدل، بهترین و باکیفیت ترین مدل های روتختی را از دیبا مک سفارش دهید. ما در دیبا مک تلاش کرده ایم بهترین طرح ها و نمونه ها را گردآوری کنیم تا برای تمام سلایق یک مدل منحصر به فرد را پیشنهاد دهیم.

 

 

تماس -با -ما -دیبا -مک

 

شما می تونید برای زیباتر شدن دکوراسیون خونه ی پر مهرتون ، پرده تور یا حریر یا پرده اتاق خواب  ، پرده مخمل ، روتختی ، رانر و رومیزی  طرح  دلخواهتان داشته باشید و برای زیبایی و هماهنگی بیشتر ،وهارمونی بیشتر  اون ها رو با هم سِت کنید و جلوه ی خیلی شیک و زیباتری به دکوراسیون   اتاق خواب منزل ، ویلا ، هتل و یا دفتر کار خودتون بدید.


سوالات متداول

 

تاثیر روتختی بر دکوراسیون اتاق چیست؟

رو تختی‌ها در حوزه چیدمان و دکوراسیون اتاق نقش زیادی دارند. انتخاب کردن یک روتختی مناسب برای اتاق‌خواب به علت تنوع بسیار زیاد طرح‌ها و رنگ‌ها ، کار بسیار دشواری است.پیش از آنکه اقدام به خرید سرویس روتختی کنید بایستی بدانید که چه طرح و رنگی را مد نظر دارید. آیا رنگ سرد می­خواهید یا رنگ گرم

 

ابعاد مناسب روتختی ؟

اندازه استاندارد برای روتختی تک نفره 220 در 160 سانتیمتر است و اندازه استاندارد برای روتختی دو نفره با توجه به مدل روتختی (کویین یا کینگ) به ترتیب 220 در 200 و 240 در 220 می­باشد.

 

انواع روتختی چیست؟

  • لحاف
  • کاور لحاف
  • روتختی
  • روبالشی
  • کوسن
  • کاور کوسن

روتشکی 

 


 

موقعیت ما در تهران

 


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود