09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
 پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب

 

 

تیترهای مطالب این صفحه:

معرفی انواع مدل های پرده برای اتاق

جنس پارچه های مناسب برای اتاق

مدل های شیک پرده اتاق

نحوه شستشو و گردگیری پرده اتاق

نکات مهم هنگام خرید پرده اتاق

 

 

معرفی انواع مدل های پرده برای اتاق

امروزه دیگر خانه‌ای پیدا نمی‌شود که از پرده برای اتاق‌هایش استفاده نکند.پرده اتاق یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراتیو داخلی منزل است که اندازه ، مدل و ضخامت و طرح های متنوع آن برای هر محیطی می‌تواند متفاوت باشد و علاوه بر تغییر مود و حال و هوای اتاق، ابزاری است برای جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به درون خانه، جلوگیری از ورود گرد و خاک به منزل، جلوگیری از ورود سر و صدای بیرون به داخل و... اما این موارد از خصوصیات مشترک پرده اتاق هستند و آنچه آن­ها را از یکدیگر متمایز می‌کند ، طرح و مدل ، جنس و ضخامت ، رنگ و جلوه آن‌هاست. در ادامه به انواع مدل های پرده اشاره می‌کنیم.

در اینجا پرده‌ها اتاق را به دو دسته تقسیم می‌کنیم

  1. انواع پرده اتاق با توجه به میزان نوری که از خود عبور می­دهند:
  • نوع پرده‌های اتاق که بیش‌ترین میزان نور را از خود عبور می­دهند. پرده‌هایی هستند که پارچه‌هایی نازک و شفاف دارند.
  • نوع پرده‌های اتاق که میزان متوسط نور را از خود عبور می­دهند.این پرده‌های از پارچه‌های نیمه شفاف از جنس کتان، ابریشم و نخ ساخته‌شده‌اند.
  • نوع پرده‌های اتاق که اصلاً نوری را از خود عبور نمی­دهند. مثل پرده‌های«شید» یا پرده‌های «کرکره­ای» که از جنس مخمل، بلک اوت و کرباس ساخته‌شده‌اند.

2.انواع پرده­ اتاق بر اساس طرح و الگوی آن‌ها

  • پرده اتاق ساده و بدون الگو که عموماً به صورت کرکره‌ای نیز هستند.
  • پرده­ اتاق طرح دار و گل‌دار با رنگ های متنوع، که عموماً برای اتاق‌خواب در نظر گرفته می‌شوند.
  • پرده­ها اتاق با انواع طرح های هندسی که برای اتاق‌خواب، پذیرایی و حتی گاهی پنجره آشپزخانه‌ها هم استفاده می­شوند.
  • پرده اتاق طرح راه‌راه برای اتاق‌خواب
  • پرده اتاق طرح داماسک که جلوه‌ای تجملی و لوکس به اتاق می‌بخشند

 

پرده - دیبا - مک

 

 

 

انواع پرده­ها از نظر گذردهی نور

همان طور که گفته شد ، تقسیم‌بندی پرده اتاق بر اساس میزان عبور دادن نور از خود به 3 دسته تقسیم می‌شوند.

  • پرده‌هایی که بیش‌ترین میزان نور را از خود عبور می­دهند: پرده‌هایی که بیش‌ترین نور را از خود عبور می­دهند، از پارچه‌هایی شفاف و بسیار نازک ساخته‌شده‌اند که معمولاً می‌توان جنس حریر و توری را از این دست پرده‌ها دانست.این نوع پرده‌ها معمولاً برای اتاق های کم نورگیر ساخته‌شده‌اند تا در طول روز بتوانند بیش‌ترین میزان نور را به داخل اتاق جاری کنند. این پرده‌ها عموماً با یک آستری سفید در پشت خود نصب می­شوند و دلیل آن این است که به علت شفافیت زیاد آن‌ها داخل اتاق از بیرون به راحتی دیده می­شود.
  • پرده‌هایی که اندازه متوسطی از نور را به داخل منتقل می­کنند: جنس پاره این نوع پرده‌ها نیمه شفاف است، پارچه‌هایی چون ابریشم، نخ و کتان.این نوع پارچه به نسبت حریر و توری از ضخامت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل نمای داخل منزل کمتر از بیرون دیده می­شود.هم چین وزن این پرده‌های به نسبت پرده‌های نخی و شفاف کمی بیشتر است و شستنشان دشوار تر است. این نوع پرده‌ها همچنین قیمت بالاتری دارند و از دسته پرده‌های لوکس و تزئینی محسوب می­شوند در عوض جلوه‌ای که به اتاق شما می‌دهند بسیار زیبا است.
  • پرده‌هایی که نور را از خود عبور نمی­دهند: جنس این پرده‌ها از پارچه‌هایش مخمل و کرباس است و به صورت کرکره‌ای یا شید نصب می‌شوند. این نوع پرده‌ها ب دلیل اینکه عایق کاملی در برابر نور هستند حریم داخل منزل شما را کاملاً حفظ می‌کنند.این نوع پرده‌ها برای آن دسته از افرادی که هنگام خواب نیاز به تاریکی کامل دارند بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که پرده‌های کرکره‌ای و شید کاملاً قابل تنظیم هستند و شما می‌توانید در موقعیت های مختلف میزان نور ورودی به اتاق خود را تنظیم کنید. این پرده‌ها( مثل پرده‌های مخملی) علاوه بر حفظ حریم شخصی شما یک عایق مناسب در برابر ورود و خروج انرژی حرارتی هستند و برای کسانی که حفظ انرژی در فضای اتاقشان اهمیت دارد، گزینه مناسبی است.

 

 

پرده - دیبامک

جنس پارچه های مناسب برای اتاق

در خانه‌های بزرگ هر بخش دارای ویژگی منحصربه‌فرد خود است و فضایی مجزا محسوب می­شود. در این میان پرده اتاق پذیرایی از همه مهم‌تر است. پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است که در اولین دید قرار می­گیرد.برای اینکه بتوانیم نمای خانه را با پرده‌ها جذاب تر کنید جدای از جنس پارچه آن باید به طرح و نقش آن نیز توجه کنید. معمولاً برای اتاق پذیرایی از پرده‌هایی چند لایه استفاده می‌شود که در غالب والان، دکور،پرده اصلی و پرده آستری طراحی‌شده‌اند.

هر یک از این لایه‌ها جنس متفاوتی داشته، لایه اول از جنس پارچه ساده آستر است. لایه‌های بعدی می‌توانند از جنی مخمل ساتن، حریر و .. باشند. البته برای برخی از خانه‌ها نیز با توجه سلیقه صاحب‌خانه پرده انتخاب می‌شود. برخی می‌خواهند که پرده نورگیر داشته باشند و برخی می‌خواهند از پرده‌های کمتر نورگیر استفاده کنند. به همین دلیل در هر سلیقه‌ای جنسی متفاوت بکار می­رود.

 

برای خواندن مطالب درمورد روتختی:

 

بهترین رنگ پرده برای پرده اتاق

برای محیط پذیرایی معمولاً از رنگ های گرم استفاده می‌شود. رنگ های مثل رنگ کرم، شیری،سفید، طلایی، با بافت های ساده و یا طرح دار بیشتر کاربرد دارند. البته همین جا باید گفت که بسته به نوع دکوراسیون منزل (کلاسیک، مدرن، معاصر) رنگ و جنس و طرح پرده‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

پیش از انتخاب رنگ پرده باید به مواردی توجه کنید تا بهترین رنگ را برای پرده خود برگزینید.اولین نکته توجه به سبک اتاق خود به خصوص رنگ دیوارها، کف و فرش و مبلمان اتاق است.رنگی که برای پرده خود انتخاب می کنید؛ باید در هماهنگی با رنگ غالب اتاق شما باشد. دومین نکته توجه به مود و حال و هوای اتاق است. حال و هوای اتاق شما ارتباط نزدیکی دارد با سبک دکوراسیون تان. پس هر نوع سبکی را که در دکوراسیون منزل خوددارید( مردن، کلاسیک) رنگ و مدل پرده‌ها نیز باید بر همان اساس انتخاب شوند.

نکته آخر اینکه در انتخاب رنگ‌ها بیشتر به سراغ رنگ های حس دار بروید و اگر هم رنگی متمایل به خنثی به اتاق شما هماهنگی دارد سعی کنید از رنگ‌هایی مثل رنگ کرم، سیری، سفید و رنگ‌هایی در این طیف انتخاب کنید. این رنگ‌ها با هر نوع دکوراسیون رنگ غالبی هماهنگی دارند و می‌توان در همه جا از آن‌ها استفاده کرد.

 

پرده - دیبامک

مدل های شیک پرده اتاق

دکوراسیون جذاب و زیبای خانه با پرده‌ای مناسب تکمیل می‌شود.پرده‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در دکوراسیون منزل دارند و باید با تم کلی آن هماهنگ باشند. در ادامه به شیک‌ترین طرح های پرده اشاره خواهیم کرد:

  • مدل اتاق‌خواب عروس
  • مدل حریر اتاق خواب
  • مدل ضخیم و چند لایه که از آستر- حریر- مخمل و کتان تشکیل‌شده‌اند
  • مدل اتاق ریلی و ساده کتان
  • مدل ساده ریلی حریر و مخمل
  • مدل ساده ریلی توری
  • مدل طرح دار نخی
  • مدل ساده و طرح دار ابریشمی

 

 

پرده اتاق کودک :

پرده اتاق کودک باید به‌درستی انتخاب شود، شاید در ابتدا این‌طور به نظر برسد که پرده اهمیت چندانی در اتاق کودک ندارد و تنها مدل و شکل آن مهم است که با سایر اجزای اتاق جور باشد، اما این‌طور نیست پرده اتاق کودک ویژگی‌های دیگری هم دارد که باید به آن توجه شود تا در عین زیبایی کودک آسیبی نبیند و دچار مشکل نشود.

 

 

برای خواندن مطالب درمورد پرده پذیرایی:

 

نحوه شستشو و گردگیری پرده اتاق

شستشو و نظافت پرده اتاق بسیار ساده است به این شرط که راه آن را بلد باشید.برای شستشوی پرده اتاق بایستی این نکات را بدانید:

  • پیش از شستشوی پرده‌ها بازم که با استفاده از جاروبرقی کاملاً آن‌ها را گردگیری کنید
  • پرده‌های ظریف تر را شما می‌توانید در ماشین لباس‌شویی بشویید.
  • پرده‌های حساس تر و ظریف تر را برای اینکه آسیبی به آن‌ها نرید لازم است که با دست شستشو کنید.
  • برای پرده‌های ضخیم تر و سنگین تر مثل پرده‌های کتان و مخمل بهتر است از روش بخار شوی استفاده کنید، چرا که زمان خشک شدن آن‌ها نیز به نسبت سایر پرده‌ها بیشتر است.
  • اگر از جنس پرده اطمینان ندارید برای جلوگیری از آسیب دیدن پرده‌ها بهتر از روال کلی نظافت و گردگیری آن به وسیله جاروبرقی بهره بگیرید.شما می‌توانید به صورت ماهیانه با نصب برس گردگیری جاروبرقی پرده‌ها را به خوبی نظافت کنید.

 

پرده - دیبا مک

 


بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل 

  1. کدام نوع پرده برای اتاق خواب مناسب است؟
    هنگام انتخاب پرده های اتاق خواب، از مواد شروع کنید – پنبه رایج ترین گزینه است. امری می گوید: «پنبه سبک، قابل تنفس است و مراقبت از آن آسان است. اگر راحتی را ترجیح می دهید پارچه قابل شستشو با ماشین لباسشویی را انتخاب کنید. با این حال، اگر می خواهید فضایی لوکس داشته باشید، پارچه ای سنگین تر و مجلل تر را در نظر بگیرید.

    2.آیا پرده های اتاق خواب باید کف را لمس کنند؟
    مانند بسیاری از اتاق‌های دیگر، پرده‌ها باید تا سطح زمین امتداد داشته باشند (یک اینچ بدهند یا بگیرند). در اتاق خواب، پرده ها فقط زمانی باید کوتاه باشند که چیزی در توانایی آنها برای رسیدن به زمین اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال، سر تخت یا رادیاتور قرار داده شده در زیر پنجره.

    3.کدام طول پرده بهتر به نظر می رسد؟
    طول پرده ها چقدر باید باشد؟ طول کف راه مناسبی است، مگر اینکه رادیاتور یا یک طاقچه عمیق در سر راه باشد. پانل های آماده در طول های 63 تا 144 اینچ موجود هستند. از کف تا جایی که میله را آویزان می کنید اندازه بگیرید، سپس به سمت بالا گرد کنید

طراحی لوکس و مدرن پرده اتاق

یکی از بهترین ایده‌ها جهت دکوراسیون متفاوت در پذیرایی انتخاب کردن پرده‌ای مناسب با سبک و چیدمان پذیرایی است. پیش از خرید پرده اتاق باید بدانید که سالن شما چه سبک آرایه‌گری‌ای دارد. پرده‌ها به طور کلی به دو دسته رسمی و سنگین و سبک و ساده تقسیم می‌شوند. پرده‌های سنگین عموماً با والان استفاده می­کنند. پرده‌های سنگین به دلیل ضخامت و چند لایه گیشان جز دسته پرده‌هایی هستند مانع ورود نور خورشید به داخل می‌شوند و در فصل‌های سرد سال مانع ورود سرما به داخل اتاق می­شوند. برای انتخاب طرح های لوکس و مدرن برای اتاق خود باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ارتفاع پرده‌های سنگین و رسمی را بهتر است که از سقف تا کف اتاق در نظر بگیرید. به این شکل می‌توانید فضای بزرگ تر و باشکوه‌تری را القاء کنید.
  • در انتخاب پرده‌های معمولی که معمولاً از جنس کتان و نخ هستند بهتر است از چوب پرده‌های معمولی میله‌ای استفاده کرده و شکل باز و بسته شدن آکاردئونی را انتخاب کنید.
  • پارچه‌های پرده خود را متناسب با آرایه‌گری پذیرایی خوب انتخاب کنید. هر چه هارمونی پارچه با دکوراسیون شما بیشتر باشد زیبایی و شکیل بودن پرده بیشتر به چشم می‌آید.
  • اگر قصد انتخاب والان برای پرده اتاق خوددارید بهتر است که یکی از پارچه‌ها ساده باشد و بخش های دیگر از نمونه‌های طرح دار با جنس های مختلف استفاده کنید.
  • اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است هرگز از طرح های کلاسیک همراه با ریشه استفاده نکنید و بالعکس در دکوراسیون کلاسیک از پرده‌های ساده مدرن استفاده نکنید.
  • در انتخاب رنگ پرده‌ها به ترکیب رنگی پذیرایی توجه کرده و از رنگ های هارمونیک استفاده کنید.
  • اگر اتاق شما دارای دو پنجره بافاصله از یکدیگر است می‌توانید از دو پرده متفاوت استفاده کرده و در فضای میانی آن‌ها از آینه شمعدانی و یا یک شی دکوراتیو دیگر استفاده کنید.

 

پرده - دیبامک

 

نکات مهم هنگام خرید پرده اتاق

از آنجا که انتخاب پرده یکی از مهم‌ترین مراحل تعیین دکوراسیون منزل محسوب می‌شود و از آنجایی که پرده‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در فضا و حال و هوای منزل شما دارند باید پیش از خرید آن نکاتی را مد نظر قرارداد:

  • برای فضاهای متفاوت منزلتان پرده‌هایی با جنس و مدل متفاوت بخرید
  • یکی از مهم‌ترین فاکتور ها پیش از انتخاب پرده توجه به حفظ حریم شخصی می‌باشد. پس اگر در نظر دارید که پرده‌های شفاف خریداری کنید حتماً باید همراه آن آستر نیز خریده و زیر پرده یک لایه پرده آستری نصب کنید
  • پرده‌ها از عناصر دکوراتیوی هستند که اندازه نور ورودی به اتاق شما را کنترل می‌کنند. در زمان خرید باید بدانید که چه میزان نور می‌خواهید وارد منزلتان شود تا منطبق با آن پرده شفاف، نیمه شفاف یا مات را انتخاب کنید.
  • مقاومت و استحکام جنس پارچه پرده‌ها نیز یکی دیگر از فاکتور های پیش از انتخاب پرده است.از آنجایی که پرده‌ها به طور مستقیم و مداوم در معرض نور خورشید قرار دارند انتخاب جنس مناسب که در درازمدت پوسیده و فرسوده نشود بسیار حائز اهمیت است.
  • یکی دیگر  از متغیرهایی که در زمان خرید پرده بایستی بدان توجه کنید توجه به مدل ، رنگ و شکل کلی پرده است. این انتخاب باید مطابق باسلیقه و به خصوص فضای کلی دکوراسیون منزل شما انجام پذیرد.

 

درباره سایت

وب سایت دیبامک شعار خود را بخشیدن نشاط و فضای روح‌بخش به منزل های شما گذاشته است. این سایت عرضه‌کننده انواع وسایل دکوراسیون داخلی مثل انواع پرده، کوسن، رانر،رومیزی، پاف،سرویس خواب و... می‌باشد که برای بخشیدن فضای فرح‌بخش و روح‌نواز به اتاق های شما دست به تولید این اجناس در طرح‌ها و رنگ های شاد و دل پذیر زده است و برای تمامی کسانی که قصد یک خانه‌تکانی حسابی را دارند و می‌خواهند از شر رنگ های مُرده و بی‌روح خلاص شوند و لطافتی به فضای خود ببخشند بهترین گزینه است. پس به دیبامک سر بزنید.

 

خرید پرده اتاق در تهران

علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه و علاقه شما را نیز به اطرافیان نشان می دهند.درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح های آنها روحیه و حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد.

به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهید. سایت دیبا مک  ، یکی از باتجربه ترین در این صنف به شما میگوید برای خرید پرده اتاق  نیازی نیست متحمل هزینه گزافی شوید. کافی است به نکات توجه کنید و مقرون به صرفه ترین خرید را از بهترین سایت پرده فروشی تهران تجربه کنید.

 

 

 

شما می تونید برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق زیباتون ، پرده تور یا حریر ، پرده مخمل ، روتختی ، رانر و رومیزی همین طرح رو هم داشته باشید و برای زیبایی و هماهنگی بیشتر ، اون ها رو با هم سِت کنید و جلوه ی خیلی شیک و زیباتری به دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق خواب منزل ، ویلا ، هتل و یا دفتر کار خودتون بدید.

 

پرده مخمل طرح دریا

 

پرده

 

طراحی این پرده ی زیبای مخمل ، طنین صدای امواج دریا رو تداعی می کنه که در سکوت خانه ی زیبای شما جاری میشه.

این پرده ی مخمل شیک و مدرن ، 3 رنگ بسیار زیبا داره.

شما می تونید برای زیباتر شدن دکوراسیون خونه ی پر مهرتون، برای زیر دکور همین طرح از پرده مخمل طرح دریا  استفاده کنید.


سوالات متداول

 

معرفی انواع مدل های پرده برای اتاق؟

امروزه دیگر خانه‌ای پیدا نمی‌شود که از پرده برای اتاق‌هایش استفاده نکند.پرده اتاق یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراتیو داخلی منزل است که اندازه ، مدل و ضخامت و طرح های متنوع آن برای هر محیطی می‌تواند متفاوت باشد

 

جنس پارچه های مناسب برای اتاق؟

در خانه‌های بزرگ هر بخش دارای ویژگی منحصربه‌فرد خود است و فضایی مجزا محسوب می­شود. در این میان پرده اتاق پذیرایی از همه مهم‌تر است. پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است که در اولین دید قرار می­گیرد

 

بهترین رنگ پرده برای پرده اتاق؟

برای محیط پذیرایی معمولاً از رنگ های گرم استفاده می‌شود. رنگ های مثل رنگ کرم، شیری،سفید، طلایی، با بافت های ساده و یا طرح دار بیشتر کاربرد دارند. البته همین جا باید گفت که بسته به نوع دکوراسیون منزل (کلاسیک، مدرن، معاصر) رنگ و جنس و طرح پرده‌ها نیز متفاوت خواهد بود

 


 

موقعیت ما در تهران

 


ارسال نظر
نظرات کاربران
ب
باربد 12/30/2021 11:21:14 PM
سلام و عرض ادب ، بسیار سایت جامع و کاملی دارید ،
0 0
مدیر سایت 5/3/2022 2:09:55 PM
با سلام و درود فراوان
ما در تیم دیبامک خیلی متشکریم از حسن نظر شما
0 0
مدیر سایت 5/3/2022 2:10:18 PM
با سلام و درود فراوان
ما در تیم دیبامک خیلی متشکریم از حسن نظر شما
0 0

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود