09126549496
مشاوره و پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ / پنجشنبه: ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ / آدرس : بازار تهران 09126549496
پرده زبرا

پرده زبرا

 

 

تیتر های مطالب این صفحه :

 

 

انواع مدل های پرده زبرا

پرده زبرا یکی از انواع مدل های پرده‌زبرا  دار افقی محسوب می­شود که ساختاری دو لایه دارد.پرده زبرا را می­توان به صورت برقی و یا دستی تنظیم کرد. این مدل از پرده که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است دارای مدل های مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می­کنیم:

  • پرده زبرا دوبل: این مدل از دو لایه روی یکدیگر تشکیل‌شده و از جنس و تنوع بسیار بالایی نیز برخوردار است.لایه زیرین این مدل نازک تر از لایه رویی است. با نصب این مدل از پرده شما می‌توانید میزان ورودی نور به داخل منزل خود را در طول روز تنظیم کنید. بعلاوه می‌توانید از پشت این پرده به راحتی منظره بیرون را مشاهده کنید. این مدل از پرده زبرا کاربرد های زیادی دارد. برای مثال در هنگام شب می‌توانید از لایه ضخیم تر رویی استفاده کرده و حریم شخصی خود را بپوشانید.
  • پرده زبرا مدل شب و روز: این مدل از پرده زبرا امکان استفاده‌های متنوعی را فراهم می­کند. شما می‌توانید در طول روز از لایه نازک تر پرده برای انتقال بیشتر نور خورشید به درون منزل خود استفاده کرده و در هنگام شب از حریم خصوصی خوب محافظت کنید. در هنگام روز می‌توانید به صورت تک، از توری پرده استفاده کرده و آستر آن را جمع کنید. اما با فرا رسیدن شب می‌توانید با بهره‌گیری از لایه پشتی آن مانع از دیده شدن فضای داخلی از بیرون شوید.مدل روز و شب پرده زبرا این امکان را به شما می‌دهد که میزان ورودی نور  را به داخل منزل خود تنظیم کنید.
  • پرده زبرا مدل سیلوئیت: معنی سیلوئیت یعنی ضد نور. این مدل از پرده نوعی از پرده زبرا هست که از دو لایه تور مانند یا جنس حریر به شکل موازی و در کنار هم ساخته‌شده و در بین آن‌ها به صورت افقی یک لایه پارچه‌ای کشیده شده است که باعث شده شکلی شبیه به پرده ‌کرکره‌ای پیدا کند.در حقیقت نوع عملکرد پرده سیلوئیت از پرده کرکره آلومینیومی برداشته ‌شده. به این مدل از پرده زبرا، زبرای سه بعدی هم گفته می­شود. این نوع پرده سه مکانیزم حرکتی دارد.1. با بالا رفتن پرده و جمع شدن آن در قاب حداکثر نور وارد محیط ما می­شود.2.با پایین آمدن آن و باز شدنش از ورود نور کاملاً جلوگیری می­کند. 3.وقتی که پرده کاملاً باز است باکمی پیچاندن زنجیره پرده پنل های پرده از هم باز می­شوند و میزان نور ورودی قابلیت تنظیم پیدا می­کند.
  • پرده زبرا مدل ارسی: این مدل از زبرا همچون پرده شید عمل می­کند.اما تفاوت پرده شید با این مدل شامل: 1. در مدل شید پرده‌ها در هر ارتفاع و نقطه‌ای سایه روشن ایجاد می‌کنند اما مدل ارسی برای روشن شدن نیاز به پایین آمدن تا انتهای خود دارد.2. همچنین نور دهی پرده‌های ارسی بسیار معمولی تر است و بیشتر شبیه به مدل سیلوئیت است.
  • پرده زبرا مدل رومن: این مدل یکی از انواع جدید پرده زبرا می­باشد که از پارچه‌ای بدون آستر ساخته شده است.چین‌خوردگی این مدل برای آن است که در زمان جمع شدن به صورت منظم و دقیق روی هم تا شود.این نوع پرده بر عکس پرده‌های معمولی که به سمت چپ و راست حرکت می­کنند به سمت بالا حرکت کرده و تا می­شود.

 

 

برای خواندن مطالب درمورد کوسن مبل:

 

اهمیت پرده زبرا

پرده زبرا به تنهایی قابلیت های پرده‌های کرکره­ای،پرده‌های توری و پرده‌های شید رولی را دارد. این نوع پرده از تنوع رنگی و شکلی زیادی نیز برخوردار است و در دکوراسیون منزل نقش برجسته‌ای ایفا می­کند. شما می‌توانید از طریق بالا و پایین کردن پرده با استفاده از نوارهایی که بر روی آن قرار دارد،میزان نور ورودی را تنظیم کنید. کارایی بالا به همراه نمای خارق‌العاده پرده زبرا باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. کنترل این پرده به دو روش انجام می‌گیرد.

  1. روش دستی: که با استفاده از یک زنجیر که در کناره پرده نصب‌شده می‌توانید میزان نور ورودی را خودتان تنظیم کنید.
  2. روش اتوماتیک: در این روش با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید میزان نور ورودی را تنظیم کنید. ریموت کنترل آن مجهز به یک موتور الکترونیکی بسیار کوچک است که با استفاده از آن می‌توانید از راه دور پرده را باز و بسته کرده و عمل سایه و روشن را به صورت خودکار انجام دهید.

 

زبرا، محبوب ترین مدل پرده

دلایل محبوبیت پرده زبرا زیاد است. از دلایل این محبوبیت می‌توان به موارد زبر اشاره کرد:

  • مدرن بودن:از آنجایی که پرده زبرا یک نمونه از پرده‌های مدرن است می­تواند برای هر نوع دکوراسیونی به کار رود. هم در دکوراسیون های مدرن کارایی دارد و هم برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است.
  • تنوع رنگی: شاید بپرسید که تمامی انواع پرده‌ها از رنگ‌بندی های متنوع برخوردار هستند، اما در مورد پرده زبرا باید گفت که رنگ‌بندی آن بسیار گسترده‌تر و خاص تر است، به طوری که شما می­توانید باهر رنگ دکوراسیونی آن را ست کنید.
  • استحکام و عمر زیاد: استحکام و دوام پرده زبرا به نسبت پرده‌های دیگر بسیار بالاست و شما می‌توانید سال های متمادی بدون نگرانی از پوسیدگی و لکه‌گیری آن را استفاده کنید. در واقع اگر هم پرده لکه‌دار شود به دلیل راحتی شست و شوی آن نگرانی از این بابت نخواهید داشت.
  • قابلیت هماهنگی با همه فضاها: یکی از دغدغه‌های عمده بانوان، استفاده از پرده‌هایی است که با تم کلی دکوراسیون منزل آن‌ها همخوانی داشته باشد. اما پرده زبرا به دلیل رنگ‌بندی و طراحی خاصش این دغدغه را از میان برده. شما می‌توانید این پرده را با آسودگی خاطر برای هر شکلی از دکوراسیون استفاده کنید.

 

 

پرده- زبرا-دیبا-مک

 

نصب پرده زبرا

نصب پرده زبرا به دو صورت کلی امکان‌پذیر است. روش نصب سقفی و روش نصب دیواری. ما در این مطلب هر دو روش را به شما آموزی خواهیم داد:

1)روش نصب به صورت دیواری: اول از همه با اندازه‌گیری پرده (مثلاً 1.5 متر) ابتدا از 10 تا 15 سانتیمتر از محل اندازه‌گیری شده را علامت زده و سوراخ می­کنیم . پس از آن پایه‌ها را با استفاده از پیچ و رول‌پلاک  بر روی دیوار نصب می‌کنیم و پایه سقفی را با پیچ و مهره به شکل افقی زیر پایه دیواری نصب می­کنیم. سپس شیار های پشت پرده زبرا را در داخل پایه سقفی گذاشته و بخش جلویی پرده را به سمت بالا فشار می‌دهیم و با اندکی فشار آن را در داخل پایه چفت می‌نماییم.به این شکل و به همین سادگی پرده ما نصب خواهد شد. لازم به ذکر است که در مدل های جدید آن احتیاجی به پیچ و مهره نداریم و فقط کافی است تا پایه سقفی را در زائده پایه دیواری چفت کنیم.

2)روش نصب پرده زبرا به صورت پایه سقفی: در این روش از نصب نیز به صورت قبلی با در نظر گرفتن اندازه پرده (فرضاً 1.5 متر)ابتدا 10 الی 15 سانت از قسمت اندازه‌گیری شده را علامت زده و سوراخ می‌کنیم.بعد از آن پایه سقفی را به سقف پیچ و رول‌پلاک کرده و به وسیله پیچ و مهره آن را نصب می‌کنیم. سپس شیار پشت پرده را درون پایه سقفی قرار داده و بخش جلوی پرده را به سمت بالا فشار می‌دهیم و آن را به داخل پایه چفت می­کنیم.

 

 

پرده- زبرا-دیبا-مک

 

 

شست و شوی پرده زبرا

به خاطر داشته باشید که پرده‌های زبرا از جنس فلز، چوب و کامپوزیت می‌باشند و شستشوی هر یک از آن‌ها روش ویژه خود را دارد. در ادامه به شرح چگونگی شستشوی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • روش شستشوی پرده‌های چوبی زبرا: طریقه نظافت این مدل پرده به دلیل اینکه از چوب تشکیل شده است شبیه به مبلمان و سایر اثاثیه منزل است. به این شکل که با یک دستمال مرطوب باید سعی کنید گرد و خاک و آلودگی های آن را بگیرید. سپس دستتان را روی دکمه ریل پرده گذاشته و لابلای آن را نیز گردگیری کنید و بعد از اتمام کار دستتان را از روی دکمه ریل برداشته و اجازه دهید لابلای پرده خشک شود.
  • روش شستشوی پرده آلومینیومی زبرا: برای تمیز کردن این نوع پرده زبرا باید زبرا را به آرامی به سمت خود کشیده و نگه‌دارید. حال با استفاده از برس وکیوم لابلای کرکره‌ها را کاملاً تمیز کنید.
  • روش شستشوی پرده سلولی زبرا: نظافت این نوع پرده‌ها آسان‌تر است. شما می‌توانید با استفاده از یک وکیوم گرد و غبار روی آن را گرفته و با یک دستمال یا اسفنج خیس لابلای آن را به دقت تمیز کنید.
  • روش شستشوی پرده‌های رمانی زبرا: این نوع پرده انواع مختلفی چون پلیسه دار و صاف دارند، اما تفاوتی در نظافت آن‌ها وجود ندارد. برای تمیز کردن این مدل نیز از وکیوم و اسفنج آغشته به مواد شوینده و آب بایستی استفاده کنید.
  • روش شستشوی پرده حریر زبرا: به دلیل ظرافت این نوع پرده‌ها می‌توانید آن‌ها را جدا کرده با دست بشویید یا اگر امکان نظافت آن در حالت نصب‌شده وجود دارد با جاروبرقی یا وکیوم نیز می‌توانید آن را تمیز کنید.
  • روش شستشوی پرده رولر زبرا: برای شستشوی این نوع پرده نیز بایستی آن‌ها را جدا کرده و در تشت آب با مواد شوینده بشویید.
  • روش شستشوی پرده پنلی زبرا: پرده‌های پنلی عموماً برای پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شوند و نگهداری‌شان آسان تر است. برای نظافت این پرده‌ها تنها لازم است برس وکیوم را روی آن‌ها بکشید تا کاملاً تمیز شوند.

 

مزایای پرده زبرا

 مزایای پرده زبرا به شرح زیر می­باشد:

  • این پرده‌ها امکان جمع شدن به صورت کامل در قسمت بالای آن را دارند و می‌توانند حداکثر نور را به داخل وارد کنند.
  • نمای بسیار جذاب و زیبا همراه با کارایی بالا
  • نصب شدن راحت و آسان
  • مقاومت، دوام و عمر بالا
  • به هر دو صورت دستی و برقی و ریموت کنترلی امکان نصب دارند
  • نظافت آن‌ها بسیار راحت تر از سایر پرده‌هاست
  • تنوع بسیار زیاد در طرح‌ها و مدل ها
  • قابلیت تنظیم نور ورودی بدون جمع شدن
  • خصوصیت منحصربه‌فرد در امکان ست شدن باهر نوع دیزاین و دکوراسیون

 


بیشترین سوالات سرچ شده در گوگل 

  1. پرده زبرا چیست؟
    سایه های زبرا یک جایگزین بسیار مدرن برای پرده افقی است. سایه های زبرا سایه های غلتکی هستند که به شما اجازه می دهند بین محرمیت و حریم خصوصی تغییر حالت دهید. پرده ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که نوارهای 3 اینچی گورخری با حفظ حریم خصوصی، کنترل نور و عایق بندی در یک راستا قرار گیرند.

    2.آیا پرده زبرا برای اتاق خواب خوب است؟
    پرده های بلوک زبرا عموماً برای اتاق خواب هایی مناسب هستند که در آن نور صبح زود ممکن است مشکل ساز باشد و پارچه های فیلتر کننده نور برای مناطق نشیمن عالی هستند زیرا باعث می شوند منطقه پر انرژی و در طول روز بزرگتر به نظر برسد.

    3.دوام پرده زبرا چقدر است؟
    اغلب گفته می شود که پرده ها عمر قابل استفاده 7 8 سال دارند، اما ما معتقدیم که نگهداری مناسب می تواند به دوام آنها برای چندین دهه کمک کند. آنها را به طور منظم تمیز کنید، گردگیری و جاروبرقی بهترین راه برای تأکید بر کیفیت پرده ها هستند. در صورت نیاز، به تمیز کردن عمیق بروید

پرده- زبرا-دیبا-مک

 

 

برای خواندن مطالب درمورد رومیزی:

 

پرده زبرا برای چه محیط هایی کاربرد دارد؟

پرده زبرا به دلیل خصوصیات ویژه‌اش مناسب برای هر مکانی است . در اینجا سعی می‌کنیم مهم‌ترین کاربرد های مکانی پرده زبرا را برای شما برشمریم:

  • آشپزخانه از جمله مکان‌هایی است که در هر خانه اهمیت ویژه‌ای دارد.بیشتر بانوان دلشان می‌خواهند زمان گذران وقت در آشپزخانه برایشان دل پذیر باشد. از مهم‌ترین نکاتی که در هر آشپزخانه‌ای اهمیت دارد نور آشپزخانه است.اگر بر روی پنجره‌های آشپزخانه پرده معمولی و کرکره‌ای نصب شود و آن را کاملاً ببندند دیگر نوری برای این محیط باقی نمی­ماند و اگر آن را باز کنند حریم خصوصی آشپزخانه از بن می رود. پرده زبرا این مشکل را حل کرده است. این نوع پرده به واسطه کنترل نور محیط می‌تواند برای بانوان  بسیار کارساز باشد و علاوه بر آن به دلیل طرح و نقش زیبا محیطی دل پذیر زمان آشپزی خلق خواهد کرد.
  • پرده زبرا نه تنها برای آشپزخانه ، بلکه برای محیط پذیرایی نیز مناسب است. زیبایی و چشم‌نوازی آن باعث می‌شود محیط پذیرایی و اتاق نشیمن حال و هوایی متفاوت به خود بگیرد و همه از گذراندن وقت در آن لذت ببرند.
  • آیا پرده زبرا برای اتاق‌خواب و اتاق کودکان نیز مناسب است؟ بله! انواعی از پرده زبرا با طرح‌ها و نقش های زیبای کودکانه و اشکال هندسی ساده و زیبا وجود دارد که به آن «پرده زبرا تصویری» می­گویند.شما می‌توانید بر روی پرده زبرا تصاویری فانتزی و عکس‌هایی از کارتون های مورد علاقه کودکانتان نیز چاپ کنید تا از زیبایی آن لذت ببرند.

 

قیمت پرده زبرا

برای محاسبه قیمت نهایی پرده زبرا لازم است که عرض و ارتفاع پنجره خود را اندازه‌گیری کنید که از طریق فرمول زیر انجام می‌شود.

عرض  را در ارتفاع ضرب می‌کنیم و عدد به دست آمده را نیز در قیمت پرده ضرب می‌کنیم.

قیمت برخی از مدل های پرده زبرا به قرار زیر است:

نام و کد پرده

قیمت( متر مربع)

پلیسه میکرو سری DANE

204000تومان

ساده سری MONO

153000 تومان

شاین خط دار سری VARESE

197000 تومان

پلیسه کامپیوتری سری MALIBU

250000 تومان

پلیسه رنگی سری MORENO

220000 تومان

بامبو سری IPSWICH

172000 تومان

زبرا گلدوزی سری IPK

385000 تومان

زبرا دو رنگ شاین سری ELGIN

186000 تومان

 

 

 

پرده- زبرا-دیبا-مک

 

 

درباره سایت

وبسایت دیبامک با نشانی dibamak.com محیطی است برای ارائه جالب‌ترین و به‌روزترین طرح‌ها و رنگ های دکوراسیون منزل از جمله: پرده، کوسن، رومبلی، رو میری، پاف و... این وب سایت شعار خود را بازگرداندن طراوت به خانه گذاشته است. انواع طرح و رنگ های زیبا و چشم‌نواز، شاد و با روح در محصولاتی که به فروش می‌رساند نشان‌دهنده دغدغه بنیان‌گذاران این سایت در مورد تغییر بنیادی در فضای بی‌روح خانه‌های ماست. بد نیست که یک بار به این وب سایت سرزده و محصولات و کالاهای آن را ببینید.

 

 

خرید پرده زبرا  در تهران

علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه و علاقه شما را نیز به اطرافیان نشان می دهند.درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح های آنها روحیه و حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد.

به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهید. سایت دیبا مک  ، یکی از باتجربه ترین در این صنف به شما میگوید برای خرید پرده اتاق  نیازی نیست متحمل هزینه گزافی شوید. کافی است به نکات توجه کنید و مقرون به صرفه ترین خرید را از بهترین سایت پرده فروشی تهران تجربه کنید.

 

 

 

پرده ی تور بنیتا با خطوط هندسی مدرن و رنگ بندی زیبایش در دکوراسیون مدرن شما بسیار خودنمایی می کند.
این پرده تور در رنگ های صورتی ، بنفش و سبز کبریتی عرضه می شود.

این پرده ی تور شیک در عین زیبایی ، به وضوح خلاقیت صاحب خانه را مشخص می کند.


سوالات متداول

 

اهمیت پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا به تنهایی قابلیت های پرده‌های کرکره­ای،پرده‌های توری و پرده‌های شید رولی را دارد. این نوع پرده از تنوع رنگی و شکلی زیادی نیز برخوردار است و در دکوراسیون منزل نقش برجسته‌ای ایفا می­کند. شما می‌توانید از طریق بالا و پایین کردن پرده با استفاده از نوارهایی که بر روی آن قرار دارد،میزان نور ورودی را تنظیم کنید. کارایی بالا به همراه نمای خارق‌العاده پرده زبرا باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند(دستی  و اتوماتیک)

 

شست و شوی پرده زبرا چگونه است؟

  • روش شستشوی پرده‌های چوبی زبرا: طریقه نظافت این مدل پرده به دلیل اینکه از چوب تشکیل شده است شبیه به مبلمان و سایر اثاثیه منزل است. به این شکل که با یک دستمال مرطوب باید سعی کنید گرد و خاک و آلودگی های آن را بگیرید. سپس دستتان را روی دکمه ریل پرده گذاشته و لابلای آن را نیز گردگیری کنید و بعد از اتمام کار دستتان را از روی دکمه ریل برداشته و اجازه دهید لابلای پرده خشک شود.

 

مزایای پرده زبرا چیست؟

  • این پرده‌ها امکان جمع شدن به صورت کامل در قسمت بالای آن را دارند و می‌توانند حداکثر نور را به داخل وارد کنند.
  • نمای بسیار جذاب و زیبا همراه با کارایی بالا
  • نصب شدن راحت و آسان
  • مقاومت، دوام و عمر بالا

 


 

موقعیت ما در تهران


ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود